Wpis z mikrobloga

Od razu zaznaczę, że jestem nowy w tym hobby i właśnie skasowałem silnik w moim pierwszym dronie FPV:) Tzn. zakładam że skasowałem, bo mega ciężko chodzi po krecie, jakby się zablokował. Dron to Eachine Novice III, poniżej moje pytania:
1. Jak wygląda wymiana? Po prostu kupuję silnik, podłączam i tyle? Nic więcej?
2. Czy jest możliwe, że przewód jednego silnika (uszkodziłem tylny prawy), jest krótszy od reszty? Ten wydaje się mieć 50mm, pozostałe 70mm.
3. Silniki z tego drona (NC1203 KV5500) występują w dwóch długościach - 50mm i 60mm (Aliexpress). Czy mogę kupić np. 4 x 60mm jako uniwersalny zamiennik dla wszystkich?

Będe wdzięczny za pomoc. Cieszyłem się jak dziecko z pierwszych akrobacji, teraz jestem jak to samo dziecko we mgle, bo chciałbym naprawić, ale nie do końca wiem jak :)
#drony
  • 6
@nerkin: może piasek wszedł?

1.Jak wygląda wymiana? Po prostu kupuję silnik, podłączam i tyle? Nic więcej?


pamiętaj że jeżeli już kupić to odpowiednio CW albo CCW. chyba że wszystkie masz jednego albo drugiego typu. zależnie też jakie ESC masz to ustawia się wartości minimalne

2. Czy jest możliwe, że przewód jednego silnika (uszkodziłem tylny prawy), jest krótszy od reszty? Ten wydaje się mieć 50mm, pozostałe 70mm.


jak chińczyk tak uciął i
@nerkin: hm w takim razie może tylko w jednym wariancie są produkowane. długość przewodów no taka żeby ci sięgnęła do ESC. ale myślę że powineneś spróować rozebrać silnik i go oczyścić. na 90% to jest piach. ja po większości kretów muszę rozbierać silnik i czyścić
@nerkin jest to możliwe jak najbardziej, silniki mogą się kręcić w obie strony, kierunek obrotów zmieniasz albo zmiana parametru w esc przez kompa albo zamieniając jedną dowolną parę przewodow które idą z silnika do esc miejscami. Pamietaj żeby po wymianie sprawdzić w betaflight czy silnik się kręci w dobra stronę, bez śmigła oczywiście ;)