Wpis z mikrobloga

Ciąg dalszy akcji #zbieramnatesle. Akcja polega na tym, że co miesiąc regularnie dokupuje troche akcji Tesli, licząc na wzrost kursu tych akcji, by na koniec wszystko sprzedać i kupić sobie Teslę Model Y.


Ile dokupiłem tym razem?

Po ostatnim wpisie, na giełdzie amerykańskiej zaczeły się prawdziwe zawirowania, sami wiecie czemu. Zwykle kupowałem za 2k PLN co miesiąc. Tym razem zacząłem kupować już w trakcie miesiąca. Najpierw po trochu.. i na koniec jeszcze troche przed i po ogłoszeniu wyników produkcji/sprzedaży za Q12020. Jednocześnie, tak jak pisałem ostatnio w osobnym wpisie... przez najbliższe miesiące będę inwestował większymi kwotami, ok 4k PLN/miesiąc bądź więcej, jeżeli cena akcji Tesli będzie jeszcze bardziej nurkować


- 9 marca kupiłem 0.28 akcji w cenie 628.90 USD/akcja
- 16 marca kupiłem 0.36 akcji w cenie 464.12 USD/akcja
- 18 marca kupiłem 0.44 akcji w cenie 355.12 USD/akcja
- 2 kwietnia kupiłem 1 akcje w cenie 478 USD/akcja
- 3 kwietnia kupiłem 1 akcje w cenie 498.63 USD/akcja
- 3 kwietnia kupiłem 0.06 akcji w cenie 500.76 USD/akcja

co od ostatniego wpisu daje ~π akcji za łączną kwotę 6259.15 PLN, co daje średnią cenę 479.37 USD/akcje. Jednocześnie mój wkład własny zwiększył się w tym miesiącu o 28.66%


Dzięki czemu obecnie posiadam dokładnie 22 akcji Tesli.

TR;DR;

# Liczba posiadanych akcji TSLA: 22 (20 akcji w mBanku, 2 w Revolucie)
# Wartość portfela: 10,560.22 USD / 44,834.36 PLN
# Wkład własny: 7,029.91 USD / 28,307.15 PLN
# Średnia cena zakupu akcji: 328.63 USD/sztukę
# Zysk/Strata: +58.39% (+ 16,527.22 PLN)

# Uzbierałem obecnie ~16.61% Tesli Model Y *


# Do uzbierania zostało 83.39% : 225,153.00 PLN
# Gdyby cena akcji staneła w miejscu, a ja co miesiąc dokładałbym 2k PLN, to Tesle kupiłbym w: Sierpień 2029 (poprzednio: Marzed 2029)
# Liczba osób obserwująca tag #zbieramnatesle: 1640 (+41)
# Liczba osób, która dopisała się do mikrolisty, by dostawać powiadomienia o kolejnych wpisach: 173 (+3)

Poprzednie zestawienia:
2020-03-05, 2020-02-03, 2020-01-01, 2019-12-04, 2019-11-06, 2019-10-25, 2019-07-24, 2019-07-03, 2019-06-05, 2019-05-24

Ciekaw jesteś jak to się skończy? Dopisz się do listy, jeżeli chcesz być wołany do kolejnych wpisów, badź zacznij śledzić tag #zbieramnatesle

#tesla #samochody #elonmusk #modely #gielda #januszemotoryzacji #januszeinwestowania
Pobierz
źródło: comment_1586093620ftWSt8GDckh0bhJpWWIcWA.jpg
  • 69
@anonimowy_programista co ma kapitalizacja do zadłużenia? Tesla ma przychody na poziomie 7 mld kwartalnie. 3,5 mld zobowiązań krótkoterminowych, ponad 2 mld kwartalnych kosztów. Blisko miliard gotówki to depozyty które klienci mogą odebrać a które zostały w sprawozdaniu wliczone. Dodatkowo szykuje się 350 milionów $ premii dla Elona i rozwodnienie akcji co jest jakąś niebotyczną premią i to jeszcze warunkiem jest kapitalizacja spółki, takie praktyki przypominają lata 90. Sprzedaż BMW chociażby spadła w
co ma kapitalizacja do zadłużenia?


@d___b: chodzi o koszt pozyskania dodatkowego kapitału poprzez emisje dodatkowych akcji. Tesla rozwadniając akcje stosunkowo niewiele może zebrać całkiem pokaźną kwotę. Ford praktycznie nie ma takiej opcji.

Dodatkowo szykuje się 350 milionów $ premii dla Elona i rozwodnienie akcji co jest jakąś niebotyczną premią


Po pierwsze, proporcjonalną do rezultatów, więc wszystko jest fair. Po drugie... wygląda, że Elon jeszcze na swoją wypłate poczeka, bowiem:

Tesla’s stock
@anonimowy_programista
1.pozyskanie funduszy z dodatkowej emisji akcji to działanie na szkodę akcjonariuszy i praktyki z lat 90, nieefektywnych zarządów. .
2.Poza tym 350 milionów premii to jest jakaś niespotykana suma i to jeszcze od kapitalizacji która ma się nijak do rezultatów bo rezultaty są marne.
3. Tesla ma nie oberwać zmniejszonym popytem? Po pierwsze kwestia depozytów, po drugie dopływu gotówki. Przecież Tesle są wydawane z opóźnieniem tak czy siak.
4. Były głosy
1.pozyskanie funduszy z dodatkowej emisji akcji to działanie na szkodę akcjonariuszy i praktyki z lat 90, nieefektywnych zarządów. .


To nie takie proste. W teorii masz racje, ale w praktyce.. nie do końca. Np. Ostatnio po tym jak Tesla ogłosiła, że rozwodni swoje akcje (z tego co pamiętam o jakieś 2%), to kurs akcji podskoczył o 7%. Myślisz, że akcjonariusze byli smutni z tego powodu?

2.Poza tym 350 milionów premii to jest
@anonimowy_programista
Większość ludzi nawet nie słyszała o rozwodnieniu akcji bo to tacy niedzielni inwestorzy dlatego kurs skacze jak chce. W Tesli widać oznaki słabych zarządów takie jak obniżka marży, ogromne premie w opcjach i to na podstawie wyceny giełdowej. Jakby zestawić Teslę z takim Apple i ich CEO to widać same przeciwieństwa jak działa wzorowa firma i jak działa firma z problemami. Mnie śmieszy że C/Z nie jest brana pod uwagę jako
Większość ludzi nawet nie słyszała o rozwodnieniu akcji bo to tacy niedzielni inwestorzy dlatego kurs skacze jak chce. W Tesli widać oznaki słabych zarządów takie jak obniżka marży,


@d___b: wiesz jak działa amortyzacja sprzętu? Wybudowali nową fabrykę. Stworzyli nowe linie produkcyjne dla Modelu Y. Dopóki to się nie zamortyzuje, marża będzie niższa.

Apple jest analizowane pod względem tych utartych schematów a Tesla nie? Przypomina lata 90 gdzie też o analizie firm
@anonimowy_programista nie słyszałem żeby żadna poważna firma obniżała marże o połowę po wybudowaniu fabryki. Firma produkującą samochody kwalifikowana jako firma motoryzacyjna rzeczywiście ciekawe, no ale ok zaliczmy ją do firm technologicznych i producentów oprogramowania ale myślę że Volkswagen, BMW, Daimler, Volvo i inne firmy też uważamy za technologiczne bo przecież produkują oprogramowanie, systemy autonomicznej jazdy czy systemy bezpieczeństwa. Poza tym co ma za znaczenie czy to firma motoryzacyjna czy technologiczna czy nawet
@d___b:

nie słyszałem żeby żadna poważna firma obniżała marże o połowę po wybudowaniu fabryki.


czyli jednak nie rozumiesz jak to działa. Koszt nowego sprzętu musi zostać pokryty przez zyski z nowo wyprodukowanych aut. Zakłada się, że nowa linia ma żywotność X lat (lub Y wyprodukowanych jednostek)) a następnie koszt jej produkcji rozkłada się na te X lat. Im więcej aut w tym czasie się wyprodukuje, tym lepiej, bo mniejszy koszt per
@anonimowy_programista ty nie rozumiesz że Tesla obniżała marżę żeby utrzymać obiecaną cenę przez gorszy od oczekiwanego łańcuch dostaw i proces produkcyjny. Pokaz mi firmę która obniża marże o 40% po zbudowaniu lini produkcyjnej. Volvo ze swoim XC90 też obsługuje OTA i napewno znalazłoby się jeszcze parę marek ale to nie gra głównej roli i nie jest powodem dla którego jakaś firma miałaby mieć taką cenę. Obecnie Tesla ma pewnie z ponad 90%
@d___b: widzę, że nie dociera, a ja już za dużo czas poświęciłem na tę pogawędkę... więc chyba tylko czas nas pogodzi.

odniosę się tylko do jednej rzeczy:

Tymczasem Porsche za ułamek swoich kosztów tworzy sobie pierwszego elektryka, ustanawia nim rekord na Nurburgringu, jakość wykonania jest topowa,

zasięg też

LOL..

dwa razy mniejszy zasięg, za dwa razy większą cenę. No gratuluje.

zasięg też a na tą zapowiadaną odpowiedź Tesli czekaliśmy i się
@anonimowy_programista pewnie że dyskusja nie ma sensu skoro odnosisz się wybiórczo do argumentów. Co do Taycana zasięg w testach wynosił około 13% na korzyść Tesli ale design samych baterii w Porsche zapewnia ich lepszą żywotność i przede wszystkim to że nie zagotują się na torze wyścigowym. Poza tym chyba nikt nie myślał że Porsche ze swoją renomą stworzy najtańszy model w marce z takimi osiągami i wyposażeniem. Model Plaid jeśli jest zapowiedziany
to znając tę firmę można dodać sobie kilka miesięc


@d___b: to samo myśleli analitycy, że jak Model Y zapowiedzieli na jesień 2020, to pewnie będzie na wiosne 2021. Tymczasem, się zdziwili, jak produkcje rozpoczeli w połowie lutego i już dostarczają je do klientów.

najlepszego samochodu elektrycznego na jak sam stwierdziłeś minimum 1,5 roku.


Celem Tesli nigdy nie było tworzenie najlepszego samochodu. Gdyby to było, to priorytetem byłby Roadster, i modele X
@anonimowy_programista no i co z tego. Porsche ułamkiem swoich nakładów stworzyło produkt za jaki Tesla jest wyceniana przez inwestorów amatorów na 100 mld. Priorytetem Porsche też nie jest elektryczny Taycan. A Model Y dzieli płytę, wnętrze i pozostałe podzespoły z Modelem 3, tak naprawdę patrząc na ten model nie widzę zbytniego sensu w jego produkcji ale być może ludzie na tyle lubią crossovery że to będzie się sprzedawać. Ale w jakich ilościach
Porsche ułamkiem swoich nakładów


@d___b: ciekaw jestem na jakich wyliczeniach się opierasz. Ile Tesle kosztowało stworzenie modelu S a ile Porshe ich Taycana. Od tych wszystkich kosztów Tesli, powinieneś m.in. odjąć wydatki na superchargery (których Porshe nie ma) i np. jeszcze na program autonomii.
@anonimowy_programista nie opieram się na żadnych wyliczeniach, Porsche stworzyło w międzyczasie kilka modeli oraz Taycana i spółka przynosi zyski. Czego nie rozumiesz? Do wydatków Tesli powinieneś dodać jeszcze koszty badań, żeby powstała spółka o potencjalne wzrostowym. Porsche ma sieć swoich ładowarek, napewno nie tak pokaźną jak Tesla ale firma dopiero wkracza na rynek samochodów elektrycznych co nie przeszkodziło jej w utworzeniu najszybszej ładowarki 350kW. Widzę że mam do czynienia z fanboyem Tesli
nie opieram się na żadnych wyliczeniach, Porsche stworzyło w międzyczasie kilka modeli oraz Taycana i spółka przynosi zyski.


@d___b: tak z ciekawości, masz własną firmę? Wiesz, że często firmy specjalnie balansują na krawędzi zyskowności, by całość zysków wrzucać w inwestycje? Ile nowych fabryk Porshe postawiło w między czasie? Podczas ostatniego earnings call nawet analitycy, którzy mają niedźwiedzie targety na Tesle, pytali ją, czy nie powinna teraz przypadkiem jeszcze więcej inwestować, na