Aktywne Wpisy
WaveCreator +299
Dzięki koledze @Skorvez_957_ możemy podziwiać jak się bawił pobożny Polak w młodości (dopóki balonowy nie usunie konta) ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#bekazpisu
#bekazpisu
MakaronowyStwor +457
Skopiuj link
Skopiuj linkWykop.pl
#motoryzacja
IMO 0W20 kompletnie nie nadaje się do jazdy sportowej. To jest olej stworzony typowo do oszczędzania paliwa. Spokojnie możesz wkręcać silnik na wysokie obroty ale to tylko po to żeby przyspieszyć i zaraz odpuścić a nie gazować i hamować co
Tu chodzi o temperature jaką olej osiąga.
Przy normalnej jeździe nie ma co kombinować, jeśli depnie się raz czy dwa podczas normalnej przejażdżki również.
Jeśli jednak zamierza się klepać z pod świateł po kilka razy pod rząd wskazane było a) dołożyć chłodnice oleju z termostatem b) przejść z lepkością na ciepło o numerek wyżej.
Komentarz usunięty przez autora
@hubelot: w starszych uturbionych upalaczach, szczególnie dłubniętych na 200-300% mocy fabrycznej to niczym dziwnym jest 10w50 czy 10w60. W 400-500 konnych zabawkach do wściakania i latania po torach (jak 350'tki z turbo kitem) to normalka.
W daily (nawet lekko dłubniętym) można spokojnie w30, lub w40.
@hubelot: u mnie też jest chłodnica oleju i przy normalnej jeździe ma około 100 stopni (temperatura oleju, nie wody - dwie zupełnie inne wartości więc nie sugeruj się jak na zegarach masz temperaturę cieczy chłodzącej), przy upalaniu potrafi przebić spokojnie 120
Jeśli auto ma chłodnicę oleju z fabryki, to znaczy że grzeje się na tyle że jest potrzebna. A jeśli nie ma wskaźnika temperatury
Komentarz usunięty przez autora
Patrzę też na TBN - nie lubię mieć nagaru w silniku