Wpis z mikrobloga

Pillars of Eternity nie doczekało się ani w polskiej ani w angielskiej części internetu skrupulatnego poradnika, który tłumaczyłby mechanizmy rozgrywki, których gracz nie pozna po prostu grając. Ruleset wzorowany mocno na AD&D 2nd, D&D 3 i wielu podobnych systemach ma chyba bardziej skomplikowane zasady od tych wzorców i występują w nim liczne wyjątki od stosowanych reguł. W związku z tym postanowiłem to wszystko spisać. Poradnik jest rzeczą rozwojową, póki co są trzy wpisy:
1. Cechy postaci - fakty i mity
Tu tłumaczę, w jaki sposób 6 głównych atrybutów wpływa na możliwości postaci i jaki jest optymalny priorytet zwiększania i zmniejsza cech w zależności od wybranej klasy, roli w drużynie, stylu rozgrywki tudzież buildu.
2. Podstawowy mechaniki
W tej części wyjaśniam wszystkie mechanizmy rządzące grą. Tłumaczę statystyki takie jak Celność, współczynniki trzech Obron, jak działa Przerwanie i Koncentracja, wzór testu ataku, działanie systemu Zdrowia i Wytrzymałości, mechanika Nawiązywania Walki i tankowania, zasady kumulowania premii, style walki bronią białą - czyli np. która broń przy dual wieldingu uderza pierwsza i jak to wykorzystać, jak w uproszczeniu wygląda cykl ataku i jak zwiększyć tempo ataku, sposoby na łatwe i szybkie zmaksymalizowanie Celności i debuffowanie wrogów, tabela umiejętności modalnych - obrazuje, które zdolności modalne wykluczają się wzajemnie itd.
3. Tajemnice obrażeń
Wyjaśniam mechanikę Redukcji Obrażeń, w jaki sposób obliczane są statystyki pancerzy i jakie jest najbardziej optymalne zaklinanie zbroi. Przedstawiam formułę obliczającą obrażenia ataków i zaklęć i jak działają doliczane modyfikatory obrażeń. Wyjaśniam mechanikę Obrażeń Drugorzędnych od żywiołów i Obrażeń Periodycznych (DoT) i to, w jaki sposób pokonują Redukcję Obrażeń. Wyjaśniam, jak najłatwiej maksymalizować zadane obrażenia i przedstawiam kilka ciekawych synergii, które można wykorzystać z bardzo niepozornym zaklęciem.

Osoby zainteresowane planowanym contentem odsyłam do FAQ.

Ze względu na diametralne zmiany w mechanice, poradnik nie ma zastosowania w Pillars of Eternity II. Do Deadfire zrobię oddzielny poradnik.

#pillarsofeternity #crpg #rpg #gry
S.....n - Pillars of Eternity nie doczekało się ani w polskiej ani w angielskiej częś...

źródło: comment_kaq8Hx1sVydEtfuyuTXDgijeZy6b7jL0.jpg

Pobierz
  • 20
@Silvaren: dawno temu ogralem podstawke, ale jakis czas temu kupilem dodatki i chetnie wroce. Lepiej wczytac starego save i grac tamtymi postaciami czy zrobic sobie nowe na sam dodatek?
@saw24: Lepiej nowe. Dodatki wprowadziły nowe zdolności klasowe na niższych poziomach. Nowi towarzysze, których można włączyć do drużyny mniej więcej w połowie gry też wniosą sporo świeżości. Ewentualnie jak nie masz mocy zaczynać od początku - gra robi automatyczny zapis przed finałem i możesz się stamtąd cofnąć. Osobiście mam problem z wczuciem się w klimat tak wracając do jakiejkolwiek gry po dłuższej przerwie aby zagrać w same dodatki.
@Papilon: kurde, sięgnąwszy po łopatę trafiłem na ten wątek i se myśle czy nie wziąć się za pillarsy dwójkę, ale przyznam, że nigdy nie grałem w baldursy czy innego tego typu, jedynie trochę w diablo, ale to też co innego, wiem. Zastanawiam się jednak nie odbiję się mocno od tego... z drugiej strony nie ma w co grać obecnie ukończeniu Wiedźmaka ( ͡° ʖ̯ ͡°)