Wpis z mikrobloga

@Surgeon: Najlepszy w kategorii [darmowy] + obsługa VR.

@Surgeon: Domyślam się że osoby zajmujące się tym zawodowo wolą monitor i myszkę. Pytanie na ile to kwestia ergonomii a na ile przyzwyczajenie do tego co znane.
@AdireQ: Swego czasu pół dnia przez okres powiedzmy dwóch tygodni, musiałem siedzieć w Oculusie nad projektem. Absolutnie nie polecam, zwłaszcza latem. Do pogrania, zabawy w jakieś gry to oczywiście że tak ale nie jak musisz cisnąć projekt, testować stuff, wkurzać się na błędy, znów testować, zdejmować pincet razy. Może dlatego mało stuffu PRO wychodzi na VR bo praca nad projektem to niestety męka.
Przy VR ciezko wysiedziec dluzej jak godzine


@loczyn: Zależy przy czym. Dynamiczne gry są rzygogenne i meczące fizycznie. W tym przypadku jest statyczna scena z ruchem mapowanym 1:1. Zmęczenie wzroku? Ja nie odczuwam.

No i myszka to jednak precyzja


@loczyn: Ale czy VR nie jest precyzyjne? SteamVR Lighhouse ma precyzje sub-milimetrową a przy takich detalach i tak powiększa się konkretny obszar na którym się pracuje.
Absolutnie nie polecam, zwłaszcza latem.


@Surgeon: Pora roku nie jest problemem gdy masz klimatyzowane pomieszczenie.

Do pogrania, zabawy w jakieś gry to oczywiście że tak ale nie jak musisz cisnąć projekt, testować stuff, wkurzać się na błędy, znów testować, zdejmować pincet razy. Może dlatego mało stuffu PRO wychodzi na VR bo praca nad projektem to niestety męka.


@Surgeon: Tu racja. Niektóre rzeczy da się testować po prostu przytykając headset do
Po za concept artem nie widze specjalnie zastosowania


@loczyn: Digital sculpting raczej żadnych poważnych zastosowań nie ma bo wyjściowa siatka jest nieuporządkowana i nadmiarowa. Wrzuciłem na mirko bo sam od czasu do czasu bawię się tym programem i uważam że jest to fajna, darmowa zabawka na VR.
Zmęczenie wzroku? Ja nie odczuwam.


@AdireQ: Mordo to se wpisz w google akomodacja oka a potem akomodacja oka zaburzenia. Jeżeli będziesz pracował w czymś takim godzinami to gg wp
@ewolucja_myszowatych: Tutaj akurat program jest demonstracją algorytmów zastosowanych w ich komercyjnym oprogramowaniu więc poszło pewnie o kwestie licencji.

Mordo to se wpisz w google akomodacja oka a potem akomodacja oka zaburzenia. Jeżeli będziesz pracował w czymś takim godzinami to gg wp


@einz: Pod tym względem VR wygrywa z konwencjonalnym monitorem. Podczas patrzenia na monitor mięsień rzęskowy odpowiedzialny za odkształcanie soczewki oka jest napięty i nadwyrężany. Podczas patrzenia przez soczewki headsetu
@AdireQ:

mięsień rzęskowy odpowiedzialny za odkształcanie soczewki oka jest napięty


mnie się wydaje że ten mięsień przy VR jest napięty bardziej bo ogniskuje na odległość 5 cm natomiast to wrażenie patrzenia w dal jest uzyskane za pomoca oddalenia punktu przecięcia na które ogniskują obie gałki oczne
@AdireQ: Ogniskuje sie jeszcze #!$%@? niz przy ekranie smartfona. Mam pewna przypadlosc ze jak patrze z bliska na ekran to leb mnie boli, na duzy ekran moge dlugo czy na tv z daleka, smartfon duzo duzo krocej a VR to mam po niecalej godzinie te same bole.
Nie ma #!$%@? moga nawet pisac na pubmedzie ze leczy raka, nigdy bym na tym nie pracowal dluzej jak 1h dziennie. Nie chce byc
mnie się wydaje że ten mięsień przy VR jest napięty bardziej bo ogniskuje na odległość 5 cm natomiast to wrażenie patrzenia w dal jest uzyskane za pomoca oddalenia punktu przecięcia na które ogniskują obie gałki oczne


@ewolucja_myszowatych: @loczyn: @einz: Soczewki odsuwają obraz pozorny na odległość kilku metrów więc oko akomoduje tak jakby patrzyło na coś oddalonego (mięsień rzęskowy rozluźniony). Czyli VR nie nadwyręża mięśnia rzęskowego tak bardzo jak monitory
AdireQ - > mnie się wydaje że ten mięsień przy VR jest napięty bardziej bo ogniskuje ...

źródło: comment_H90NvuhdslSvBokpq0qthDgpKJmcPh4U.jpg

Pobierz
@AdireQ: to wynika z tego że VR jest zdrowszy niż monitor a nawet prozdrowotny i możnaby leczyć nim krótkowidzów poprzez stopniowe regulowanie tej soczewki i przyzwyczajanie mięśnia oka. Pytanie tylko czemu takie coś nie jest wdrażane choćby połowicznie np. dajemy ludziom w korpo okulary które oddalają im monitor na 4 metry i powiększają x4 i problem krótkowidztwa znika. Coś mi tu nie gra.