Wpis z mikrobloga

@vargemp: Nie jest legalne w Polsce, to sztywny hol (albo coś w rodzaju takiego - "holowanie na haku"), a w Polsce motocykle muszą być na giętkim połączeniu umożliwiającym łatwe odczepienie.

pojazd holowany jest połączony z pojazdem holującym w sposób wykluczający odczepienie się w czasie jazdy; nie dotyczy to holowania motocykla, który powinien być połączony z pojazdem holującym połączeniem giętkim w sposób umożliwiający łatwe odczepienie
@vargemp
Niby "w pojeździe holowanym znajduje się kierujący mający uprawnienie do kierowania tym pojazdem, chyba że pojazd jest holowany w sposób wykluczający potrzebę kierowania nim;"

Ale "pojazd holowany jest połączony z pojazdem holującym w sposób wykluczający odczepienie się w czasie jazdy; nie dotyczy to holowania motocykla, który powinien być połączony z pojazdem holującym połączeniem giętkim w sposób umożliwiający łatwe odczepienie;"

Więc wychodzi na to że kierujący motocykl powinien na nim być i
Jaciej - @vargemp
Niby "w pojeździe holowanym znajduje się kierujący mający uprawnien...

źródło: comment_wehenLTu03e4bGRrqYntb2mRAeOLwLdg.jpg

Pobierz
@JohnMaxwell: Co jest absurdem tutaj, bo rzeczony przepis mówi o holowaniu, gdy na pojeździe się ktoś znajduje i musi mieć możliwość odpięcia się od pojazdu, który go holuje w razie wystąpienia jakiejś awaryjnej sytuacji. Tutaj nikogo na maszynie nie ma, więc jak miałby go na miękkim holu ciągnąć? Po ziemi, bokiem? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Chcesz sobie to kupić że pytasz? Jest kilka innych o wiele lepszych i nie budzących prawnych i technicznych wątpliwości sposobów na transport motocykla że szkoda sobie tym głowę zawracać.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@vargemp: poza tym, w Europie najczęściej spotykane haki holownicze mają dopuszczalny nacisk na kulę w granicach 70kg. Na zdjęciu masz około pół motocykla plus ramię siły bo koło nie jest idealnie nad hakiem.