Wpis z mikrobloga

Pytanko do was jakie VR warto kupić? Zastanawiam się nad zestawiem do 4k zł
Będę go używać w połączeniu z joystickiem na początku do gier samolotowych.

Oculus Rift S jest najtańszy, ma wszystko w zestawie chyba, ale czy warto?

HTC VIVE PRO google kosztują 2,8k, ale czy można ich używać bez czujników i kontrolerów?

Valve Index cały zestaw za 4,6k, ale pewnie w black friday zrobią jakiś rabat?

Co robić? Jak żyć?

#vr #htcvive #oculus #oculusrift #valveindex
  • 29
@HHHHHH: Vive Pro jak i ogólnie HTC jest znane z chorych cen niewspółmiernych do tego co dostajesz, musisz do niego dokupić kontrolery i stacje bazowe bo to 2,8k to sam headset xD i wyjdzie drożej niz Index.

Index to najlepszy VR dzisiaj, jak chcesz wydać 4.6k za cały zestaw to brać jego. Sam headset koztuje 2339 zł będąc o klase czy nawet dwie wyżej niż Vive Pro, Vive Pro to stary
@HHHHHH: Pierw zmierz IPD.

W skrócie jak dla Ciebie 4.6k to nie jest kwota która boli to bierz, będziesz miał premium experience i na 100% to poczujesz. Większy FOV, najlepsze audio, najlepszy tracking, super panele z mozliwością 120Hz/144Hz, jakość budowy, kontrola odległości soczewek od oczu, kontrola IPD i coś by się jeszcze znalazło.

Jeżeli boli to Rift S czy Quest nie są 3 razy gorsze, po prostu to inna półka cenowa
@HHHHHH: HTC Vive jest już wycofany z rynku, jest przestarzały i nikt nie powinien go brać praktycznie. Słabe soczewki, słabe panele, ciężki, słaby headstrap, słabe kontrolery (niewygodne i brak analogów które się przyjęły jako standard), bardzo duże SDE.

Cosmos który miał go zastąpić jest okropny, nie kupować i nie brać pod rozwage. Kontrolery trzymają 2-3 godziny, są ciężkie, żrą po 2 baterie AA na sztuke, okropny tracking gorszy niż w PSVR
@HHHHHH: Ale tak czytam że do simów lotniczych to jednak bardziej Rift S / Index ze względu na mniejsze SDE (Quest ma OLEDa Pentile więc większe od obydwu, Rift S i Index mają LCD RGB.)
@HHHHHH: Screen Door Effect, musisz wiedzieć że VR dzisiaj nie wygląda jak monitor. Będziesz widział czarną przestrzeń między pikselami czyli taką siatke, po prostu rozdzielczości są jeszcze za małe a większych dać nie mogą bo komputery by nie wyrobiły. Wielkie rozdziałki pokroju 4k na oko i innych fantazji będą gdy pojawi się dobry eye tracking i foveated rendering żeby renderować 5% do 10% pikseli w obszarze gdzie oko widzi ostro a