Wpis z mikrobloga

Mirki, jest sens się odwoływać od zapłaty kary jeśli mój bilet był nieaktualny od 4 minut a autobus na który się przesiadałem spóźnił się ponad 15 minut? Kupiłem bilet 50 minutowy, według rozkładu łączna trasa z przesiadką według rozkładu zajmuje niecałe 40 minut. Do tego był to pierwszy autobus startował z pętli przed 4 rano więc spóźnienie nie było spowodowane korkami.
2. Kanary nie chcieli mnie wypuścić na przystanku na którym chciałem wysiąść tylko wypuścili mnie 3 przystanki dalej od tego na którym chciałem wysiąść (ok. 2 kilometry dalej). Z tego co słyszałem to nie mają do tego prawa. Jest szansa że to rozpaczą pozytywnie?

#kanary #mpkkrakow #komunikacjamiejska #mpk
  • 5
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Kadej: bilet jest ważny określony czas i koniec, przewoźnik ani organizator nie odpowiada za opóźnienie

Co do trzymania w autobusie to już inna kwestia.
  • Odpowiedz
@Kadej: skarga bo naruszyli
https://www.arslege.pl/zmuszanie-do-okreslonego-zachowania-zaniechania-lub-znoszenia/k1/a224/
oraz
Art. 217

§ 1. Kto uderza człowieka lub w inny sposób narusza jego nietykalność cielesną, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku.

§ 2. Jeżeli naruszenie nietykalności wywołało wyzywające zachowanie się pokrzywdzonego albo jeżeli pokrzywdzony odpowiedział naruszeniem nietykalności, sąd może odstąpić od wymierzenia kary.

§ 3. Ściganie odbywa się z oskarżenia prywatnego.
no i oczywiscie zaskarz mandat argumentujac w tak jak tutaj
  • Odpowiedz
@Andczej: Nawet nie miałem jak kupić kolejnego biletu, ponieważ nie miałem przy sobie już gotówki, a automat nie obsługiwał kart płatniczych. Reklamacje lepiej złożyć bezpośrednio u Renomy czy internetowo (jak pójdę do nich na wileńską to może szybciej rozpaczą reklamacje).

@lordNjordhr: Z tym, że oni nie zatrzymali mnie przy użyciu siły tylko mówiłem im że chce wysiąść a oni zatarasowali wyjście i trzymali mój dowód osobisty. Jednak chyba podchodzi to
  • Odpowiedz
@Andczej: Dowód im przekazałem dlatego, że chciałem z nimi wyjść na następnym przystanku (teoretycznie żeby wysiedli z pasażerem trzeba im dać dowód do ręki).

A w sytuacji gdy autobus miał awarię? Dostałem odpowiedź od MPK, że powodem spóźnienia były problemy techniczne. Z powodu awarii konieczna była wymiana autobusu na nowy. Z tego co rozumiem z tego artykułu https://krakow.wyborcza.pl/krakow/1,44425,19563615,tramwaj-utknal-a-moj-bilet-traci-waznosc-co-robic.html?disableRedirects=true teoretycznie bilet powinien przedłużyć ważność o 20 minut.

  • Odpowiedz