Aktywne Wpisy
Zielonykubek +8
Jak byście zareagowali gdyby po miesiącu związku dziewczyna nagle, bez powodu zaczęłaby wam opowiadać o penisie byłego chłopaka, że był ogromny i potem miała problem przestawić się na mniejsze? I nie przestawała opowiadać mimo waszych próśb... Czy według Was takie teksty świadczą o jakimś zaburzeniu?
#zwiazki #logikarozowychpaskow
#zwiazki #logikarozowychpaskow
jan-wolak +805
Trzęsę się ja sobie przypominam kiedy miałem 7 lat i tata przyszedł ubrudzony krwią po twarzy i powiedzia że musi zamknąć firmę (mały sklep z zegarkami we wiosze pod Warszawą) bo Panowie w czarnym mercedesie podjechali po wiekszy characz.
Tata opowiadał, że jeden z ludzi był tak potężny że ledwo mieścił się w drzwiach. Duży pan, kiedy wszedł, zadał pytanie czy ma Tata ma dzieci - wtedy nie rozumiałem dlaczego, ale dzisiaj
Tata opowiadał, że jeden z ludzi był tak potężny że ledwo mieścił się w drzwiach. Duży pan, kiedy wszedł, zadał pytanie czy ma Tata ma dzieci - wtedy nie rozumiałem dlaczego, ale dzisiaj
Na początek background mojej sytuacji. Obecnie grywam speedrun nieco w stylu Any%, ale z użyciem przygotowanego wcześniej blueprinta bazy. Czyli nie do końca zgodnie z zasadami, ale jestem na etapie optymalizacji planu gry.
Zaznaczam, że mam ustawiony język angielski, więc taką terminologią z gry się posługuję.
Jeśli kogoś interesują dokładniejsze zasady speedrunów, to zapraszam na https://www.speedrun.com/Factorio
Tutaj tylko w skrócie powiem, że Any% oznacza:
- cel - wysłanie rakiety (bez satelity),
- dowolne ustawienia mapy,
- można używać tylko blueprintów zrobionych podczas tej gry (tego się na razie nie trzymam).
No dobra, to skoro jeszcze nie do końca robię pełnoprawny speedrun, to póki co odpowiemy sobie na pytanie, jak zaplanować grę, żeby plan wykonać we w miarę sensownym czasie (6-7h za pierwszym podejściem z gotowym blueprintem jak najbardziej możliwe). A przynajmniej opiszę, jaką drogą ja się kierowałem.
Factorio wydaje się być mocno skomplikowane, dlatego proponuję zacząć od podzielenia całości na kilka niezależnych kroków/segmentów. Ogólnie chcemy dotrzeć najpierw jak najszybciej do robotów konstrukcyjnych, a potem reszta.
U mnie na początku te kroki to były:
- red&green science + produkcja bardzo podstawowych rzeczy
- trochę większy mall (z którego będą korzystać roboty)
- blue science (w ramach tego rafineria u mnie na północy)
- roboty (mając roboty robimy w mallu upgrade skrzynek do passive provider chest)
- purple science
- yellow science
- rocket
* Tip: do wysłania rakiety nie potrzeba military science!
Te kroki można wykonywać niezależnie wcześniej wyliczając ile surowców będzie potrzebne na tym etapie i dostarczając je niezależnie do każdego segmentu bazy. Przy wymaksowanych surowcach łatwo znaleźć mapę, gdzie będzie się dało bez problemu narobić tyle minerów.
Na załączonym screenie jest baza, którą ostatnio budowałem z czasem 3:41h. Jak widać nie robię żadnego busa, bo to ciężko szybko zbudować. Buduję linie surowców szeregowo i nad nimi produkuję rzeczy potrzebne do danego segmentu bazy.
Do wyliczania zapotrzebowania i w ogóle planowania bazy polecam kalkulator https://kirkmcdonald.github.io/calc.html lub też mod Factory Planner ( na początku nieintuicyjny, ale większe możliwości niż ten online).
Nie wszystko oczywiście trzeba budować od razu w ramach danego segmentu. Np. rafinerię buduję najpierw tylko w kawałku, byle do robotów starczyło.
Co do energii, wystarczy ograniczyć się do steam engine'ów. Pierwsze 2x20 boilerów napędam linią węgla, drugie 2x20 już solid fuelem zrobionym z light oil, bo to się opłaca najbardziej. Tylko mi wystarcza póki co. W razie czego łatwo szybko dobudować więcej na solid fuel, bo tego jest raczej pod dostatkiem.
Na załączonym screenshocie moja baza ma już kilka modyfikacji od powyżej opisanej metody, tj. segmenty nie są w pełni niezależne. Ale o tym, jakie zrobiłem usprawnienia i jakie będę robić dalej, może napiszę już w innym wpisie ;-)
Tips&tricks:
- do labów jak najszybciej productivity modules lvl 1
- do silosa prod modules lvl 3
- polecam sprytny sposób na zaopatrywanie pieców w węgiel taki jak na screenie. Węgiel idzie underground beltem i jest zapodawany inserterami.
- 1 yellow belt = 48 stone furnaces = 24 steel furnaces
- energia oczywiście ratio 1:20:40
- stal robimy przekazując płytki żelaza bezpośrednio z pieców je produkujące (ratio 1:1)
- 1 transport belt = 30 electric miners, chyba że jest zrobiony research mining productivity, to się robi 2-4 mniej w zależności od poziomu.
W następnych wpisach optymalizacje, które poczyniłem w ostatnich grach, lub też przyjrzymy się konkretnym elementom bazy. Jeszcze zobaczymy.
#factorio #factoriospeedrun
@SSKW: https://factorioprints.com/view/-Ln7bpxs1Mmtyv9yx8x5
@zakopiak: W sklepie google masz kalkulator do factorio na telefon, łatwy i można fajnie w locie przeliczać z poziomu telefonu ;)
@TheHamlet, @madox, @Stashqo, @SSKW, @kaspah, @JohnyBambo, @Nowy_Johny737, @Akirra, @Risthar, @TymRazemNieBedeBordo, @Roxelll, @Sztiffen, @MINUSY_TUTAJ, @pralin, @TajskiBokser, @om9k, @Zakarin, @Voltinus, @LittleChad
P.S. Możecie śmiało pisać, co byście chcieli, żebym opisał z mojej gry.