Wpis z mikrobloga

96/100 #100oldgamechallange

4 dni do końca ()

Dzisiejsza gra:

Soldat

Data wydania: Maj 2002
Platformy: PC
Gatunek: Strzelanka 2D

Opis: Do dzisiaj chętnie grane przez dużo graczy tym bardziej że F2P na steam jest ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Soldat to projekt studenta informatyki – Michała Marcinkowskiego, obecnie rozwijany przez grupę deweloperów wywodzących się ze społeczności fanowskiej. Gra dystrybuowana jest na licencji shareware. Gracze mogą zagrać za darmo, jednak pełnoprawny produkt z dostępem do wszystkich funkcji wymaga uiszczenia jednorazowej opłaty. Gra pozbawiona jest fabuły. Gracz kieruje poczynaniami niewielkich rozmiarów żołnierzyka, który na kilkupoziomowych planszach toczy pojedynki z innymi wirtualnymi wojakami kontrolowanymi przez pozostałych uczestników zabawy w trybie multiplayer lub komputerową sztuczną inteligencję w przypadku rozgrywki jednoosobowej. Zabawa opiera się na bardzo prostych założeniach. Celem każdego uczestnika jest eliminowanie wrogów przy użyciu rozmaitych rodzajów broni. Arsenał dostępnego uzbrojenia obejmuje łącznie 18 narzędzi zagłady (od karabinów AK-74 i M79, poprzez nóż komandosa i piłę łańcuchową, aż po łuk Rambo i miotacz płomieni). Zmagania mogą toczyć się na kilkudziesięciu planszach standardowo dołączonych do gry lub tysiącach stworzonych przez fanów i udostępnianych za pośrednictwem sieci Internet. Gra oferuje siedem podstawowych wariantów rozrywki - Deathmatch, Pointmatch, Rambomatch, Teammatch, Capture the flag, Hold the Flag oraz Infiltration, które dodatkowo można zmodyfikować poprzez włączenie opcji Survival, Realistic i Advance. Zabawa w trybie wieloosobowym może toczyć się poprzez sieć LAN/Internet (z wykorzystaniem dedykowanych serwerów) lub na wspólnym ekranie. Soldat stworzono w oparciu o język programowania Delphi i biblioteki JEDI. Jakość dwuwymiarowej oprawy graficznej wyraźnie odstaje od współczesnych produkcji. Olbrzymią zaletą gry jest jednak możliwość modyfikowania praktycznie każdego jej elementu graficznego, co zaowocowało tysiącami modów stworzonych przez fanów.
Źródło: https://www.gry-online.pl/

To tyle jak ktoś ma jakieś pomysły/uwagi to zapraszam do komentowania( ͡° ͜ʖ ͡°)

Oceny graczy PC:
Metacritic: brak
Gry-online: 8,6

#retrogaming #staregry #gry
Krx_S - 96/100 #100oldgamechallange

4 dni do końca (╥﹏╥)

Dzisiejsza gra:

Sol...

źródło: comment_IdhADVWuGcbIzKwbgLtRp65MPAHqLjuF.jpg

Pobierz
  • 34
@maciek9900: Tylko pół roku obsuwy w gierce, przy której jedyne, co trzeba było zrobić, to w końcu poprawić rejestrację trafień tak, żeby to, co widzi klient zgadzało się z tym, co widzi serwer, a nie, że na ekranie #!$%@? gościowi luty ze Spasa, a według serwera strzelasz mu nad głową, a nie non-stop #!$%@?ć statystyki broni, chociaż od wersji 1.3.x mówi się, żeby ich nie ruszać. Teraz to niech się wyjebią
@Pangia: Zapłaciłeś im, że bije od Ciebie taka roszczeniowość? Ludzie pracują nad tym w wolnym czasie i za darmo, w ponad 15 letnim kodzie źródłowym, więc może trochę wyrozumiałości? Nowa wersja nie miała być kolejną wersją z 3 bugfixami tylko czymś więcej. Zapowiadane zmiany to: nowe GUI, lepszy netcode, integracja z steamem, matchmaking, rozbudowana modowalność gry i wiele innych.
@maciek9900: Ale nikt ich o to nie prosił, a obserwuję to, co się dzieje z Soldatem (choć z przyczyn obiektywnych z przerwami i już z większego dystansu) od… 8 lat? Coś koło tego będzie. W międzyczasie cały ten śmieszny devteam zmieniał skład przynajmniej trzykrotnie – najpierw schedę po Marcinkowskim przejął Nick Cooper alias EnEsCe (w zasadzie to MM zostawił mu Soldata jako projekt do kontynuacji, niejako namaszczając go na swojego następcę),
@maciek9900: Nie grałem w to od kilku lat, pykam tylko z botami w 1.5.0, bo tak to skończyłem na 1.6.3. Ostatnio z nudów zarzuciłem 1.7.1, wszedłem na jedynego CTF-a z żywymi ludźmi i nie będącego pełnym (tzn. jeden był pełny, drugi nie), to nie byłem w stanie wyjść ze spawnu, bo oczywiście wszyscy biegali z Barrettami, które z każdą kolejną wersją miały coraz to mniejszy bink i coraz to lepszą szybkostrzelność,