Wpis z mikrobloga

Jakieś 8 miesięcy temu kupiłem budżetowy zakrzywiony 27" Samsunga - LC27F390FHUXEN. W zeszłym tygodniu dokupiłem dokładnie ten sam model (wierząc, że będzie najmniejsza różnica matryc/kolorów), ale jak postawiłem oba obok siebie to nie mogę sobie poradzić z kalibracją kolorów/głównie białego/jasności/kur.a wszystkiego... Po resecie ustawień, próbach dostosowania kolorów, kontrastów, jasności, ciepły/zimny ni chol.ry... - po prostu się poddaję. Testowałem różne kable, zamiany portów monitorów i grafiki etc. Bez zmian.

Support samsunga twierdzi, że takie odstępstwa między różnymi partiami są w ramach normy. No ok, nie będę zwracał, ale dla mnie jest nawet zbyt duża różnica w jasności :/ Nowy monitor domyślnie ma wręcz żółte tło, mój stary (8m) ma imho białe neutralne?...

Nie jestem grafikiem, ba! według żony jestem nawet daltonistą ;) ale praca przy takich różnicach białego koloru napawa moje oczy łzami. Zwariuję.

Ktoś podpowie jak poprawnie wykonać taką kalibrację, aplikacją? w sterownikach monitora/grafiki? ustawieniami monitora? :/
Oba monitory mam wpięte do RX570.

Zasłoniłem numery seryjne.

#grafika #monitory #kolory #kalibracjakolorow
źródło: comment_2mjU5BHXmtWSItMKDwRGJoC9TTS0d2oM.jpg
  • 12
@tttomasz: To jest normalne, szczególnie w tym przedziale cenowym, dlatego monitory kupuje się z jednej partii, albo płaci za te lepsze, monitor dla grafika może kosztować powyżej 20 tysiów (przeważnie 4-6k FHD) i wtedy możesz oczekiwać, że będzie trzymał parametry.

Może ktoś ma w twoim mieście kalibrator, zapytaj. Bo tak na oko to marnie widzę kalibrację.
@goedenavond: Chodziło mi to przez chwilę przez myśl, ale od tego samego sprzedawcy dostanę zapewne model z bardzo zbliżonym numerem seryjnym. Ewentualnie poszukam gdzieś indziej, ale tak jak się spodziewałem i jak mircy piszecie, to przy tak budżetowym monitorze, chyba to szukanie igły w stogu siana.