Wpis z mikrobloga

@epi: no własnie wątpię bo taka gra jak cyberpunk jest mocno uzależniona od mocy cpu a pro i x mają ten sam procesor co podstawowe konsole xd lepsza karta graficzna w pro i x jest główie wykorzystywana do większej rozdziałki
@JohnRandom: od kucharza który pracował w restauracji współwłaściciela cdp wiem, że gra jest już od dobrych kilku miesięcy skończona (w sensie grywalna bardziej) teraz ją latają i optymalizują. Może się jeszcze kilka elementów zmienić w zależności od opinii testerów
@Eoon: piękna statystyka wyssana z fiuta. PC ma sie doskonale i nic nie wrozy żeby się to zmieniło. GTAV na PC zarabia im do tej pory takie hajsy ze glowa mala. CP Wyjdzie na current geny i PC, pozniej jakis remaster na nextgen i wszyscy beda szczęśliwi, nawet z 30 fps na konsoli ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@preak Co pol roku widzisz ale chyba ich nie czytasz, to troche dluzej trwajacy proces ale taki jest fakt. Konsole w graniu wyprą PC, ktokolwiek choc troche zna sie na branży to wie.

Fajny ten wykres, taki udowadniajacy wyższość konsol. Przeciez to miazga patrzac jakie promocje byly na wieśka na PC, i dopiero w 2017 roku zrownali sie do wyniku 50-50. PC nigdy nie będzie priorytetem dla gier AAA.
@Eoon: @su1ik: Wy tak na powaznie? Mam szukac dowodow na wasze pseudo teorie? Gram od 20 lat, widze rynek, widze co dzieje sie z PC i konsolami jednoczesnie. Pokazalem wykres sprzedazy, sprzedalo sie troche mniej na PC, liczby nie maja tu znaczenia bo pokryja sie z wykresem ale zaprzecza to dysproporcji. PCtom nic nie bedzie, daleko mi do bycia fanboyem ale nic za tym nie przemawia, a juz na pewno
liczby nie maja tu znaczenia


@preak: co? XD w pierwszym roku na PS4 sprzedało się więcej egzemplarzy niż na pc przez 3 lata. Rzeczywiście bez znaczenia XDDD
@preak moim zdaniem pc będzie się jakoś trzymał ale producenci gier aaa mają coraz bardziej w dupie tą platformę gdzie podejrzewam że jakieś 70% graczy pc ma ich produkcje spiraconą a jak już ktoś kupi to na promocji na steamie lub w paczce humble budndle. Niestety prawda jest taka że producenci zarabiają o wiele więcej na graczach konsolowych i to ma odbicie na ich podejściu do klienta
@su1ik: skad Ty bierzesz te glupoty? Sumujac 2015-2018 PC stanowil 44,5% sprzedazy W3, gdzie ps4 to "zaledwie" 39,5%. Jasne, w 2015 ps4 odsadzil pc (48 vs 31) ale ogólnie na pc sprzedalo się ok 15 mln kopii, to malo? To poniekąd ubija też teorie kolegi @Eoon o umierajcym rynku gier na PC. W dodatku warto miec na uwadze gry pokroju CS, dota2, lol czy wow ktore od lat generuja duze przychody
@preak 44,5 procent do nadal mniej niz sprzedaz na konsole, popatrz na ceny na konsoli a na PC, nie dość, że więcej sprzedalo sie na konsole to zarobek duzo wyższy. Jesli jestes fanem gier multi to wiadomo, że tu PC miażdży ale jednak szanujmy sie. Wole pograc w RDR2, TloU czy GoW niz w te tytuly ktore wymieniles.
@Eoon: no tak, tylko na 'konsole' skladaja sie dwie platformy, konkurencyjne. Jestem zdania ze najlepiej miec zestaw PC i konsola, wlasnie po to żeby pograć w takie kanapowe ekskluzywy. W3 na konsolach też był w promocji, w raporcie finansowym nie ma wyszczególnione jaka platforma zarobila jaki hajs, ale roznicy wielkiej nie ma na pewno.
popatrz na ceny na konsoli a na PC


@Eoon: ale z ceny gry na konsole większą część zgarnia właściciel konsoli. Nie po to dopłaca on do sprzętu by potem nie zarabiać. Steam bierze też aż 30% a Wiesiek na GOGu miał wszystko dla siebie.
@su1ik: pokaz mi te liczby pls. Raport finansowy jasno pokazuje ze na PC sprzedalo sie 44,5% wszystkich kopii, a tych jest okolo 35 mln. Czego Ty #!$%@? nie rozumiesz?
@preak: to ty nie rozumiesz, że to na konsole sprzedało się najwięcej egzemplarzy. W dodatku w 1 roku który jest newralgiczny dla średniej wielkości studia dev, dla którego ewentualna klapa gry AAA to bankructwo, przewaga konsol nad pc wynosiła prawie 40% (69/31%). Serio myślisz, że pc jest priorytetem? XD
@su1ik: na konsole (dwie rozne platformy!) w sumie sprzedalo sie 55,5%, na PC 44,5%. To jest Twoim zdaniem kolosalna roznica? Nawet w pierwszym roku, 30% to zajebisty wynik. Pierwszy rok może być kluczowy w przypadku Indie, tutaj mówimy o grze skazanej na sukces, ktora do tej pory zarabia, nawet na PC. Może nie jest priorytetem, ale nie jest potraktowana po macoszemu, szczególnie biorąc pod uwage jak dobrze byl zoptymalizowany. Myslisz ze