Wpis z mikrobloga

@kosiara25: @mmarekkk: nakręciłem koło 1000km clio 0,9tce od trafikara głównie w trujmieście i ze 250 klijówką 1.2.
W życiu nie kupiłbym tego drugiego muła. Trafikarem po mieście jeździ się znośnie, choć etyliny to żłopie prawie tyle co 1.8-2.0 wolnossący.
Oczywiście takie małe uturbione gówienko prawdopodobnie po 3-5latach/150kkm nie nada się do remontu, tylko całkowitej wymiany.
@mmarekkk: weź nie pier... bo się nie znasz ( ͡° ͜ʖ ͡°)

@kosiara25: bardzo dobry silnik, jak jeden z nielicznych jak dotąd nie miał żadnej masowej awarii a już jest długo w ofercie bo od początku Clio4. Rozsądny stosunek mocy do ceny, fajnie się zbiera. Oczywiście należy pamiętać, że od roku jest w dwóch wersjach - 90km oraz nowej 75, która zastąpiła stare 1.2 75km.
Słabsza
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@kosiara25: zrobiłem z tym silnikiem trasę nad morze i na zad, tyle że w Dacii
Podróż z prędkością powyżej 100kph to katorga. Spalanie jest spoko, aczkolwiek prawy pedał trzeba w mieście traktować delikatnie, silnik do 80kph jest zaskakująco dynamiczny, a jak rasowo brzmi... Jak 1/2 V6 xD
@Singularity00 Problem w tym, że tak jak pisałem, to jest motor do jazdy po mieście, a nie na trasy. Ja nie wypowiadam się na temat jego dynamiki, awaryjności, czy stosunku jakości do ceny.

Dając mu w przysłowiową "#!$%@?" 170km/h w trasie, po zrobieniu nim 50kkm będziesz mógł silnik zezlomować, bo nie będzie już nawet czego remontować. Sam w sobie jest już wyżylowany, bo ile można wycisnąć z litra pojemności? Nikt mi nie
@mmarekkk: w/g norm z lat 90. to i może ale teraz około litrowe silniki trafiają nawet do kompaktów i suvów. Tak są, wyżyłowane ale klienta końcowego to nie obchodzi bo nie kupuje się auta na 10 lat (biedna Polska nikogo nie obchodzi) bo i tak wymienia je częściej. 500k km i tak zrobi bez problemów i jak pisałem - akurat 0.9tce udał się jak mało który silnik o małej pojemności -
@Singularity00 Wiesz, do czego ja głównie dążę? Dla mnie takie pojemności nie mają racji bytu, z jednego prostego powodu. Piszesz, że się to nawet dobrze zbiera, jednak pali chyba dość sporo. Zatem, jak nie widać różnicy, to po co kupować jakieś 0.9 jak można mieć 1.8? Różnica w spalaniu żadna, jak będziesz butował jednego i drugiego po 180. Tylko proszę mi nie pisz, że w trasie że średnia prędkością 160 spali 6l/100,
@mmarekkk: tyle spala - max dobiłem do 7,2l w trasie cisnąc ostro długi czas. Realnie ok 6l bo w Polsce realnie nie ma gdzie jechać szybciej niż 120-140km/h poza kilkoma odcinkami/jazdą nocą (pomijam przepisy, bardziej chodzi o rozsądek).
Po co kupować 0.9 zamiast 1.8? a dlaczego nie skoro efekt ten sam z mniejszej pojemności a do tego oc tańsze bo liczone z pojemności a nie mocy? ( ͡° ͜ʖ
Po co kupować 0.9 zamiast 1.8? a dlaczego nie skoro efekt ten sam z mniejszej pojemności a do tego oc tańsze bo liczone z pojemności a nie mocy? ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@Singularity00 Nie no, różnica w OC kolosalna. Będzie Panie ze 150-200zł, pod warunkiem, że to kogoś pierwsze auto i OC. Ja nie mam już żadnej różnicy w OC jeśli chodzi o pojemność. Przynajmniej w skali od