Wpis z mikrobloga

#anonimowemirkowyznania
Jestem na 3 roku informatyki. Warunkiem zaliczenia tego roku studiów są odbyte praktyki. Uczyłem się pilnie na własną rękę. próbowałem w wielu firmach zanosić papiery, rozmawiać ludźmi. Ogólnie w moim mieście jest ciężko i spora konkurencja w postaci innych studentów. Szczerze mówiąc nie spodziewałem się, że znalezienie praktyk może być tak trudne i pracodawcy tak dużo wymagają. W końcu udało mi się znaleźć praktyki, byłem na rozmowie i wszystko uzgodnione, ale jest jedno ale. One są totalnie darmowe, przez 3 miesiące muszę się stawiać na co najmniej 32 godziny tygodniowo. Gdybym był na utrzymaniu rodziców, to było spoko. Ale od 3 lat utrzymuję się sam pracując przez weekendy i popołudnia.

W tym wypadku musiałbym prosto po stażu chodzić do innej pracy, żeby się utrzymać. Pracować praktycznie 24/7 przez cały tydzień. Czy w takiej sytuacji mogę pójść do pracodawcy i poprosić chociaż o minimalną krajową? Będzie mi naprawdę ciężko robić staż i pracować na utrzymanie, a jest to jedyna firma na kilkadziesiąt, która zgodziła się mnie przyjąć. Ciągle szukam innej firmy, ale jest już za późno, bo 90% rekrutacji skończyło się w kwietniu.

#programowanie #naukaprogramowania

Kliknij tutaj, aby odpowiedzieć w tym wątku anonimowo
Kliknij tutaj, aby wysłać OPowi anonimową wiadomość prywatną
Post dodany za pomocą skryptu AnonimoweMirkoWyznania ( https://mirkowyznania.eu ) Zaakceptował: sokytsinolop
Dodatek wspierany przez: Wyjazdy dla maturzystów
  • 24
Nie wiem na jakiej uczelni jesteś, ale na pwr jest 1 msc bezpłatnych praktyk lub 3 msc pracy.
Zawsze metodą jest znalezienie rodzica/wujka/dziadka/znajomego, który prowadzi działalność i podpisze Ci papierki. Tego i tak nie weryfikują, tylko ładnie skrobniesz sprawozdanie, że byłeś administratorem sieci itd
No i jeśli chodzi o praktyki, to pamiętaj o procedurach, czyli umówie między firma, a uczelnia itd, bo będzie lipa