Aktywne Wpisy
TSR44 +396
ATAT-2 +543
Przeczytałem właśnie dwa wpisy ludzi z gastro którzy wręcz DOMAGAJĄ się napiwków i nie pojmują jak można ich nie zostawiać.
Szczerze? Po ostatnich kilku dniach gdzie stołowałem się w knajpach (wyjazd majówkowy) to powiem, że takiego uja. Restauratorzy już tak polecieli z tymi cenami zasłaniając się inflacjami, cenami prądu i płacami minimalnymi że już sami się zatracili w tym, gdzie jest granica.
Rozumiem ładna knajpka, ładny ogródek, miła obsługa, DOBRE jedzenie -
Szczerze? Po ostatnich kilku dniach gdzie stołowałem się w knajpach (wyjazd majówkowy) to powiem, że takiego uja. Restauratorzy już tak polecieli z tymi cenami zasłaniając się inflacjami, cenami prądu i płacami minimalnymi że już sami się zatracili w tym, gdzie jest granica.
Rozumiem ładna knajpka, ładny ogródek, miła obsługa, DOBRE jedzenie -
#matematyka #podstawowka #mnozenie #dzielenie #lamiglowka #zagadka
Która równanie jest równoznaczne z 6:2(x+y)?
proszę o odpowiedź w ankiecie, a następnie sprawdzenie spojlera w komentarzu
6:2(x+y)=
następnie porównaj z tym
powinno się stosować kreski ułamkowe
a odpowiedzią jest oczywiście odpowiedź pierwsza
zapis dzielenia za pomocą ":" powoduje konieczność stosowania nawiasów i utrudniania odczyt. Nie ma powodu by go stosować, chyba że do bardzo prostych równań. Gdy jest coś po liczbie w mianowniku to lecimy od razu w kreski. Jest czytelniejsze i nie pozostawia wątpliwości co do interpretacji.
np. 4x:2x nie równa się 2 tylko 2x^2 co jest kretyńskie
@niegwynebleid: serio? czyli, że (4x:2x) =/= (4x/2x)?
brzmisz na tyle przekonująco że sprawdzę to później i najwyżej wrócę tu przeprosić ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Przy czym twój zapis dalej jest zły bo po prostu zamiast : masz / a to to samo. Ale rozumiem że na kartce byś zapisał poprawnie.
Właśnie chyba wymyśliłem najlepszy przykład do dyskusji na przyszłość xD
Komentarz usunięty przez autora
ma być
Komentarz usunięty przez autora
tak przynajmniej mówią reguły.
KOLEJNOŚĆ WYKONYWANIA DZIAŁAŃ:
1. Działania w nawiasach
2. Potęgowanie i pierwiastkowanie
3. Mnożenie i dzielenie ( w kolejności ich występowania tzn. od lewej do prawej)
4. Dodawanie i odejmowanie ( w kolejności ich występowania tzn. od lewej do