Wpis z mikrobloga

@darthbob: nie czepiam się bez sensu
zapis dzielenia za pomocą ":" powoduje konieczność stosowania nawiasów i utrudniania odczyt. Nie ma powodu by go stosować, chyba że do bardzo prostych równań. Gdy jest coś po liczbie w mianowniku to lecimy od razu w kreski. Jest czytelniejsze i nie pozostawia wątpliwości co do interpretacji.
np. 4x:2x nie równa się 2 tylko 2x^2 co jest kretyńskie
  • Odpowiedz
4x:2x nie równa się 2 tylko 2x^2


@niegwynebleid: serio? czyli, że (4x:2x) =/= (4x/2x)?
brzmisz na tyle przekonująco że sprawdzę to później i najwyżej wrócę tu przeprosić ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@darthbob: kolejność działań od lewej do prawej. A gdy nie ma znaku jest mnożenie.
Przy czym twój zapis dalej jest zły bo po prostu zamiast : masz / a to to samo. Ale rozumiem że na kartce byś zapisał poprawnie.
Właśnie chyba wymyśliłem najlepszy przykład do dyskusji na przyszłość xD
  • Odpowiedz
@darthbob: no widzisz, a przecież reguły mówią jasno, że najpierw nawiasy, potem mnożenie i dzielenie (jako równoważne, w kolejności od lewej do prawej) i na końcu dodawanie i odejmowanie.


tak przynajmniej mówią reguły.

KOLEJNOŚĆ WYKONYWANIA DZIAŁAŃ:
1. Działania w nawiasach

2. Potęgowanie i pierwiastkowanie

3. Mnożenie i dzielenie ( w kolejności ich występowania tzn. od lewej do prawej)

4. Dodawanie i odejmowanie ( w kolejności ich występowania tzn. od lewej do
  • Odpowiedz