Wpis z mikrobloga

@WydajnaJednostkaIndywidualna jak chcesz mniej to 1.9 TDI 90 km, w A3, golfie itd. po programie. Minimalne co się udało to 4,5 l na 100. Pewnie przy 120 km/h wyjdzie 5,5-6 spokojnie.

A z Twojego przedziału to większość mniejszych diesli na pewno. Choćby 1,5 dCi.
Tyle, że co Ci zmieni nawet to pół litra na 100 jeśli niektóre silniki się sypią i koszta idą w tysiące zł.
@WydajnaJednostkaIndywidualna jak chcesz mniej to 1.9 TDI 90 km, w A3, golfie itd. po programie. Minimalne co się udało to 4,5 l na 100. Pewnie przy 120 km/h wyjdzie 5,5-6 spokojnie.


@piczu: za słabe, jestem zbyt dynamiczny i nie toleruję blokowania lewego pasa. jeżdzę wolno, jak wyprzedzam muszę mieć dość mocy by jechać te 130km/h pod górkę (sląsk beskidzki here, s52).
@WydajnaJednostkaIndywidualna jak chcesz nowoczesnego diesla to w dosyć przystępnej cenie znajdziesz JTD. Myślę, że spalanie przy takiej jeździe będzie około 6,5l. Ale auto kupisz tanio i te silniki są trwałe.
Spokojnie znajdziesz silnik palący z litra mniej albo lepiej, ale dużo bardziej awaryjny może być. Jak np. 1.5 dCi. TDI też miały okres awaryjny, ale to 2.0 na pompkach.
Ewentualnie HDi jeszcze, ale 2.0 raczej będzie więcej palić. Toyota na spoko diesla
Toyota na spoko diesla 1.4 ale za słaby bo tylko 90km.


@piczu: latam właśnie E12 1.4 vvti i to zdycha pod nasze beskidzkie górki albo spalanie leci do 15-16l/100km w momencie a średnie przy 120-130 to 7.5-8.5/100( ͡° ʖ̯ ͡°)

żeby tym normalnie (oszczędnie) jeździć to tiry z tacho #!$%@? są w stanie Cię wyprzedzać jak jedziesz 110-115. poza tym droga zapchana, więc jak zjedziesz, żeby puścić