Wpis z mikrobloga

No hej koledzy i koleżanki. Dzisiaj załączam kolejną scenę - tym razem z mojej ukochanej Hydrozagadki, a niewtajemniczonych odsyłam tutaj https://www.youtube.com/watch?v=aiPmA2cle40
Poza tym muszę przyznać, że zainteresowanie moimi pracami przerosło całkowicie moje oczekiwania, za co jestem wam całym serduszkiem wdzięczny. Poza tym wiele osób zaleca mi otwarcie jakiegoś rodzaju sklepu internetowego, gdzie będzie można zakupić wydruki, bądź nadruki na koszulki - jak najbardziej rozważam tę możliwość i cieszy mnie niezmiernie, że sami wychodzicie z takimi sugestiami.
Poza tym dołączam jeszcze małe FAQ, bo nie miałem ostatnio czasu by na cokolwiek odpowiedzieć, a sporo przewija się pytań, często do siebie zbliżonych, także:

1. W czym tworzysz?
odp.: Próbowałem swoich sił w Aseprite, które bardzo lubię, ale dla własnego komfortu korzystam jedynie z Gimpa, co nie sprawia że jest to dobry do tego program, ale zadziałał Syndrom Sztokholmski i ciężko mi tę chemię zerwać teraz

2. Ile zajmuje stworzenie grafiki?
odp.: Ano zależy bardzo, czasem pół godzinki, czasem i dwie, ale to sam proces techniczny już.

3. Czy opublikujesz jakiś poradnik?
odp.: A z miłą chęcią bym się czegoś takiego podjął, choć sam przyznam, że nie czuję się na siłach wystarczająco, by nazwać się wyrocznią w pixel artcie. Warto raczej nadmienić, że jestem aspirującym grafikiem, a pixele to nie jest moje główne medium i wszelkie techniczne umiejętności nabyłem raczej pod kątem innych technik. Jednak istnieją pewne fundamentalne niuanse, które trzeba łyknąć zajmując się jakiegokolwiek rodzaju grafikami. Ciepłe i zimne kolory - to jest raczej największy fundament I rzecz niezbędna przy budowaniu naturalnego światłocienia. Sprowadza się on w sumie do tego, że światło postrzegamy jako barwy ciepłe (żółty, czerwień, pomarańcz), a cienie jako zimne (niebieski, ciemna zieleń, fiolet). Dlatego gdy cieniujesz jakiś obiekt nie nakładaj po prostu czerni. Załóżmy, że zajmujemy się śniegiem w słoneczny dzień. Wtedy oświetlona część śniegu będzie żółta, a przy zachodzie słońca może spokojnie wpadać w czerwień, natomiast zacieniowana część będzie niebieska, ponieważ drugim słabszym źródłem światła będzie błękit nieba, który uwidacznia się dopiero gdy zablokuje się światło słoneczne (w grafice 3D nazywa się to Ambient occlusion). I chociaż żaden pixel naszego śniegu nie będzie bezpośrednio biały to nasza percepcja automatycznie tak będzie go postrzegać przez świadomość środowiska w jakim się znajduje (słońce, błękitne niebo). Na tej zasadzie internet obiegło to nieszczęsne zdjęcie sukienki, gdzie niektórzy postrzegali ją jako niebiesko czarną, a inni jako biało złotą - wszystko przez to, że nie można było stwierdzić w jakim środowisku ta sukienka się znajdowała. No to to taka mała rada na szybko, ale z chęcią napisałbym jakiś obszerniejszy elaborat jeśli będziecie chcieli.

4. Czy jest możliwość zakupu moich grafik?
odp.: Tak jak wyżej, w najbliższych dniach będę próbować swoich sił w założeniu sklepu internetowego i przy kolejnym poście już postaram się go wam podlinkować. Nie zmienia to faktu, że nie zabraniam wam oczywiście na użytek domowy wydrukować sobie kopię prosto z wypoka, dopóki nie będziecie próbować na niej zarobić ofc ( ͡° ͜ʖ ͡°) Jest to nawet bardzo miły gest.

Zapraszam też pod mój tag #pixelemirka
i miłego dnia życzę ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#tworczoscwlasna #pixelart #grafika #hydrozagadka
U.....i - No hej koledzy i koleżanki. Dzisiaj załączam kolejną scenę - tym razem z mo...

źródło: comment_PONVyyROifTsvfpIVoJ0UwjyHPi7OQYA.jpg

Pobierz
  • 31