Wpis z mikrobloga

@James456: Coś ci się chyba pomyliło, ale IS17 nie ma DD, co do poliwęglanu też bym nie był taki pewien (choć tu sie kłócić nie chcę bo pewien nie jestem), a co do testów SHARP.. cóż :) wychodzi na to, że kask za 800zł jest bezpieczniejszy od Araia za ponad 3k xD
@gerard-kowalski: Masz racje co do braku DD (zasugerowałem się opisem na pewnej stronie).
Co do testów SHARPA to widocznie Arai gorzej rozprasza energię niż HJC przy uderzeniu bocznym z prędkością z która oni testują te kaski (8.5 m/s), może przy 3 razy większej HJC się rozleci wraz z czaszką motocyklisty a Arai będzie cały, ale pytanie czy mózg wytrzyma to przeciążenie.
Tak samo być może przy uderzeniu frontalnym Arai z kolei
@James456: odnośnie badań i testów to jako ciekawostkę polecam ten tekst:
https://jalopnik.com/5582380/how-the-truth-about-motorcycle-helmets-got-a-journalist-fired

Od razu zaznaczam, że nie jestem w stanie zweryfikować w 100%, ile w tym prawdy - ale możliwe, że niekiedy certyfikaty wcale nie muszą przekładać się na większe bezpieczeństwo, bo wymogi certyfikatu mogą być oderwane od rzeczywistości, nie biorąc pod uwagę istotnych czynników - np. tutaj popełniono błąd w przypadku małych kasków, które testowano przy założeniu tej samej masy