Wpis z mikrobloga

Potrzebuje porady eksperta. Zmieniałem komplet opon z przodu w aucie. Dałem koła(z nowymi oponami) na tył a stare na przód i zaczęło się - cały czas podczas jazdy ściąga mi auto na prawą stronę. Na nowo wrzuciłem tylne koła (z nowymi oponami) na przód i przednie na tył i nie pomogło. Jedni "specjaliści" mówią żeby robić zbieżność (inni, że zbieżność nie mogła się zmienić po zmianie opon). Inny mówi żeby wyważyć koła, ale kolejny specjalista mówił, że wyważenie nie ma nic do ścigania samochodu w jedną stronę podczas jazdy. Co robić, aby nie wydać milionów na "diagnozę". Jakieś pomysły ? Pozdrawiam, Coario ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#samochody #mechanikasamochodowa #motoryzacja #pytanie #pytaniedoeksperta #kiciochpyta
  • 20
@Coario 1. Ciśnienie 2. Sprawdź, na każdej oponie jest oznaczone w która stronę ma się kręcić
3. Zbieżność (kiera prosto jest jak lecisz na wprost?) Mogła jebnac od zwykłej dziury
4. Wyważenie tak średnio na logikę, ale to nie drogie i można spróbować
@Coario: mi kiedyś jedno koło się zapiekło i nie mogłem go ściągnąć (od niego zaczynałem przekładanie) więc zakręciłem śruby, spakowałem koła w bagażnik i pojechałem do skp z warsztatem. Ok, jest ruch na wulkanizacji to najpierw przegląd, wszystko dobrze, może pan przejechać pod warsztat, przejechałem oddałem im auto, zaczęli z drugiej strony, dochodzą do tego ostatniego, zapieczonego koła i jebudu, #!$%@?ą w koło ile wlezie aż zlezie. Wymienili, ja wyjeżdżam na
@Coario: @Solidarny Jestę ekspertę:

1. Na pewno nie wyważenie bo zła waga objawia się tym, że by tłukło a nie ściagało

2. Spróbuj przełożyć po skosie: prawy przód <-> lewy tył, lewy przód<->prawy tył

3a. Jak nie ustanie -> zbieżność
3b. Jak się zmieni i będzie ściągać inaczej -> albo masz krzywo starte opony (czyli pewnie przez zbieżność) albo masz wygięte felgi

kierownicę muszę lekko w lewo, żeby jechać prosto. Dlatego
Mi zaczęło ściągać na nowych oponach po roku jeżdżenia. Już chciałem jechać na zbieżność ale zmieniłem na zimówki (całe koła) i przestało. Na lato na wymianę na letnie pojechałem do wulkanizatora który ma prostowanie felg. Felgi okazały się proste, ale jedna opona okazała się o 1mm bardziej zjechana od pozostałych. Dali ją na tył i już nie ściąga. Akurat jak wracam z pracy to mam jeden wyjazd w lewo gdzie muszę dynamicznie
@SzubiDubiDu: haha chodziło mi o to, że jakbym puścił kiere na prostej to ściągnie mnie na prawo dość konkretnie, dlatego chcąc jechać prosto muszę cały czas mieć lekki skręt kierownicą w lewo .

Raczej nie wpadłem, problem pojawił się od razu po tym jak kupiłem nowe opony i zmienili mi je w zakładzie.