Wpis z mikrobloga

@Defetysta: no ja też tylko czekam aż się ciepło zrobi i zaczynam. Ogólnie to chodzi mi o sprawdzenie, czy na włączonym silniku pracującym na luzie powinno budować się podciśnienie pod pokrywą zaworów.

Proste sprawdzenie to odkręcenie korka wlewu oleju i sprawdzenie czy ten korek jest przyssany, bo nie wiem jak powinno być w sprawnym aucie :/
@kot_w_krawacie: wydaje mi się, że jak ci zasysa korek to raczej znaczy że odmy są sprawne. Druga sprawa to czy po odkręceniu korka silnik pracuje równo czy nie. Przy sprawnej odmie i ezektorze po odkręceniu korka oleju auto powinno nierówno pracować. A jeżeli odkręcasz i silnik pracuje tak jak pracował to znaczy że raczej odma zapchana.
@Defetysta:
@Przedmidorrr:

wydaje mi się, że jak ci zasysa korek to raczej znaczy że odmy są sprawne


no właśnie problem w tym, że u mnie nie zasysa ale na logikę powinno bo odma jest podłączona przez ezektor do podciśnienia przepustnicy stąd szukam statystycznego potwierdzenia jak jest u innych :D
@Przedmidorrr: dzięki za sprawdzenie jak to jest u Ciebie. Racja z tym nadciśnieniem, że wtedy by wywalało uszczelki pod pokrywami ale nadal mam wątpliwości co do tego braku podciśnienia. Bo patrząc na schematy tego ustrojstwa to obieg powietrza jest taki:
podcisnienie z przepustnicy-->ezektor-->odma-->pokrywy zaworów

(ezektor rozdziela podciśnienie na wspomaganie pompy hamulcowej oraz właśnie odmę)

Czyli brak podciśnienia pod korkiem może być też objawem zapchanego ezektora...chyba go jednak sprawdzę w weekend i