Wpis z mikrobloga

7. Bellerofonte Castaldi (1580–1649)
Przez pierwsze sześć tygodni tagu #rokzlutniabarokowa koncentrowaliśmy się na fenomenie
accords nouveau u zarania baroku i zakończyliśmy ten etap wraz z omówieniem antologii Pierre’a Ballarda. W ramach odskoczni od pełniącej dominującą rolę muzyki francuskiej chciałbym zasygnalizować, że lutnia w baroku była obecna także poza granicami Francji. Drugim liczącym się we wczesnym baroku ośrodkiem były Włochy. Dlatego też pod numerem siódmym na mojej liście ląduje włoski poeta, kompozytor i lutnista Bellerofonte Castaldi, który w latach 1622-23 wydał dwa zbiory utworów na teorbę i tiorbino oraz pieśni z ich akompaniamentem. Więcej szczegółów biograficznych można znaleźć w pracy Davida Dolaty, a tymczasem polecam posłuchać rewelacyjnej Evangeliny Mascardi w duecie z Monicą Pustilnik.

#bojowkalutnibarokowej
#muzyka #muzykadawna #muzykabarokowa #lutnia #teorba
#muzykaklasyczna
  • 1