Wpis z mikrobloga

6. Pierre Dubut
Szósty tydzień tagu #rokzlutniabarokowa poświęcam Pierre’owi Dubut. A właściwie dwóm osobom o tym mianie, a są to Pierre Dubut le père (ojciec) (około 1610-1681) oraz Pierre Dubut le fils (syn), lub le jeune (młodszy) (po 1642 - ok. 1700). Zyskali oni wśród współczesnych status wirtuozów lutni i wielką popularność (w bazie danych utworów na lutnię barokową jest około 300 utworów przypisywanych któremuś z nich, jednak często trudno o jednoznaczną identyfikację autora), lecz dziś po liczbie nagrań dostępnych na yt można traktować ich jako wciąż nieodkrytych kompozytorów.
O starszym Dubucie wspominam głównie w kontekscie antologii Pierre’a Ballarda z 1638 roku, gdyż jest najmłodszym kompozytorem z tego zbioru i jego utwory go zamykają, a młodszy jest najszerzej znany z tombeau jakie na jego cześć napisał Robert de Visée.

Yasuhiro Kadono znowu gra hity (najpewniej młodszego Dubuta):
- La Bergère, Gavotte de Dubut le Jeune w a-moll
- Courante de du But w C-Dur
- Sarabande w C-Dur

Clair Antonini gra suitę z antologii 1638 roku. Wszystkie utwory w d-moll, aczkolwiek ostatnia Sarabanda w stroju niestandardowym:
- Entrée
- Allemande
- Courante
- Sarabande
- Sarabande

#bojowkalutnibarokowej
#muzyka #muzykadawna #muzykabarokowa #lutnia
#muzykaklasyczna
laoong - 6. Pierre Dubut
Szósty tydzień tagu #rokzlutniabarokowa poświęcam Pierre’ow...
  • 2