Aktywne Wpisy
popik3 +2941
Prosta sprawa, dajesz plusa i ostatnia cyfra mówi Ci o tym jak dzisiaj spędzisz #sylwester #sylwesterzwykopem To nie #glupiewykopowezabawy ani #heheszki ani #humorobrazkowy
stuparevic +396
jakas baba mi zajechala drogę, mocno zahamowalem u
i caly bigos ze swiont poszedl sie #!$%@? #zalesie
i caly bigos ze swiont poszedl sie #!$%@? #zalesie
Czwarty tydzień tagu #rokzlutniabarokowa, to tydzień Nicolasa Bouviera. Jest to najbardziej paradoksalna postać, gdyż jest to najszerzej reprezentowany kompozytor w antologiach Pierre’a Ballarda (w zbiorze z 1631 roku jest jego dwadzieścia utworów, a z 1638 dziewięć), ale poza tymi 29 utworami, które są oznaką, że był w tamtym okresie bardzo cenionym kompozytorem, nie zachowały się o nim do naszych czasów żadne informacje.
Antologia z roku 1638 o tytule Tablature de luth de differents autheurs, sur les accords nouveaux. A Paris, Par Pierre Ballard, Imprimeur du Roy pour la Musique. (jest to zatem drugi zbiór poświęcony w pełni accords nouveaux) była pierwszym zbiorem (obok tabulatury wydanej przez Pierre’a Gaultier zawierająca utwory w stroju d-moll. W stroju bardzo ważnym, gdyż w niedługim czasie stanie się on standardowym strojem lutni barokowej.
Roderick Blocksidge gra 4 utwory w g-moll z antologii z 1631 roku, a w komentarzu załączam bardzo dobre cztery dodatkowe utwory w d-moll z antologii z roku 1638 grane przez Sigrun Richter z jej CD Les Accords Nouveaux II
#bojowkalutnibarokowej
#muzyka #muzykadawna #muzykabarokowa #lutnia
#muzykaklasyczna