Wpis z mikrobloga

@widmo82: Super. Mogli "te opłaty celne" interpretować na swoją korzyść, tzn. że poczta nie jest UC:-)Chyba LitB zostanie teraz sklepem nr 1, przynajmniej do zakupów telefonów. Pomimo 3 miesięcznej gwarancji. I tak Pay Pal jakoś chroni przez pół roku, tak jak w każdym innym chińskim sklepie.
@widmo82: dodatkowe koszty typu przesylka itp tez zwracaja, czy tylko podstawowa kwote? bo na potwierdzeniu z poczty mam tylko te 69zl

edit: nie bylo tematu, teraz widze ze juz ktos o to pytal. musi byc skan czy zdjecie starczy?
Sklep oddaje VAT z ubezpieczenia zwykle bez problemu, ale jeśli ktoś trafi na wadliwy przedmiot to sklep może nie oddać pełnych kosztów tylko pozostałą kwotę do pełnej sumy opłaconej przez paypal i będziesz wtedy stratny o te 25% które wcześniej zwrócili.
Zgadam się z tym że to poważny konkurent dla Gearbest, poziom obsługi po-sprzedażowej stoi na podobnym poziomie.
@widmo82: od jakiegoś roku przestałem zamawiać (jak kupiłem OnePlus przestałem szukać telefonu idealnego), może wróce do hobby. :)

Pytanie dla siedzących w temacie. JAK IM SIĘ TO OPŁACA? Kupuję telefon za 1000zł, płacę vat/opłatę czyli 25% wartości przedmiotu, a oni są w stanie tą kwotę zwrócić. Jaka cena hurtowo/produkcyjna zakupu może być, że im się to nadal opłaca?
@ravau: Myślę, że przez pewien czas ich paczki przechodziły zwykle bez Vatu więc mogli sobie pozwolić na obniżenie cen ubezpieczenie. Potem zaczęły się kontrole w agencjach celnych DHL-a więc porobili uprawnienia pracownikom i wysłali do Warszawy żeby ogarnąć temat i teraz prawie wszystko co przechodzi przez DHL-a jest ovatowane, gdy LITB zorientuje się jakie ilości zwrotów musi wypłacać to podniesie cenę do jakiś do wyższych wartości powiedzmy 15$ zamiast 3$.