Aktywne Wpisy
Fin_de_partie +163
Gratka dla wszystkich fanów sypiania w pawlaczu ( ͡° ͜ʖ ͡°)
https://www.otodom.pl/pl/oferta/mieszkanie-2-pokojowe-blisko-centrum-ID4oEMo
#nieruchomosci
https://www.otodom.pl/pl/oferta/mieszkanie-2-pokojowe-blisko-centrum-ID4oEMo
#nieruchomosci
OrzechowyDzem +306
Cho Ren Sha 68k (1995) - Sharp X68000
Jako że wrzuciłem w komentarzu komuś post o X68000, przypomniała mi się według mnie najlepsza gra na ten system (choć nie wykorzystująca 100% możliwości, ale nadrabiająca grywalnością) i chyba jedna z najlepszych strzelanek 2D (*shoot'em up*) w ogóle. Trudnością przebija nawet legendarne już #touhou 7.
W grze nie uświadczymy za dużo fabuły, ta w większości jest wytłumaczona przez… tytuły soundtracków z OST gry ( ͡° ͜ʖ ͡°), ale w dużym skrócie chodzi o pokonanie wszystkich przeciwników na planszy (co wcale nie jest takie proste) i "przejście" bossa każdego poziomu. Pomagają nam w tym liczne powerupy, wypadające po trzy naraz z przeciwnika - da się je zebrać wszystkie "sposobem" co przedstawione jest na filmiku.
"Punktem sprzedażowym" gry jest dla mnie muzyka jak i reszta designu, choć to soundtrack + SFX są według mnie wybitnie dobre. Autor dał po układach tak, że jednocześnie syntezator jak i przetworniki PCM w Sharpie mają co robić. Sama muzyka mocno kojarzy się z latami 90, maszynami arcade od CAVE oraz eksportowanym do polski anime na VHS, a potem w MPEG-2/DivXach.
Autorem grafiki i kodu jest ten sam człowiek (Koichi Youshida) który wydał grę wraz z muzykiem o nazwisku Ruzarin Kashiwagi na jednym z konwentów doujinowych w Japonii. W grę chciał zainwestować jeden z producent muzyki, ów automatów arcade (nazwy dokładniej nie znamy), stąd w grze pojawiają się opcje konfiguracje dla ilości monet i sterowania, dostępne w ukrytym menu.
W 1998 pojawiła się wersja tej gry na Windows, która w rzeczywistości odpala JITa dla procesora 68000 i układów specjalizowanych Sharpa w bibliotece
X68K.dll
, jedynie wynosząc renderery audio/wideo do Windows. Wersja ta jest co kilka lat aktualizowana, ostatnia aktualizacja jest z… 2017 roku (。◕‿‿◕。)Gwoli ścisłości, nie ma żadnej różnicy pomiędzy wersją X68k jak i Windows, z wyżej wymienionych powodów. Filmik niżej nagrany jest właśnie z wersji dla Win, z uwagi na lepsze możliwości nagrywania i brak sensownego emulatora Sharpa w momencie nagrywania. Dzisiaj wygląda to trochę inaczej i nie ma problemu z podniesieniem #mame z tą grą, sam tak ograłem na padzie od PS4 sporo godzin.
Jeśli ktoś grał lub zna inne fajne shmuy bądź gry na X68k, niech podzieli się w komentarzu.
Strona autora z możliwością pobrania gry
Strona muzyka gry wraz ze zremasterowanym OST za paczkę fajek
@Nokia: no weź no, mi wrzuciłeś :) @blekitny_orzel here. Rozmawialiśmy przed chwilą w temacie o "Sybubblun" :) "Komuś" no weź :) Poznajmy się kurde. Mamy wspólne tematy.
A oryginalny sprzęt? Grał ktoś?
Z drugiej strony, X68k też miał OS tylko po japońsku… ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Ogólnie Commodore mogło wiele zdziałać i scenariuzy "co by było gdyby [tak nie #!$%@?, a popełnili masę głupich błędów]" jest od #!$%@? i jeszcze trochę.
Po prostu musisz najpierw zdobyć Human68k + firmware, a to akurat ne jest trudne - pierwszy czy drugi link po wyszukaniu, bodajże nawet z instrukcją.
@Nokia: Ok, rozumiem, dzięki
Ale faktycznie temat zasługuje na głębszą rozprawę.
• Sega Megadrive do dzisiaj bije ilościowo Xboxa oraz PS4 razem wzięte (Brazylia)
• Atari ST/TT wyparło Amigę i Macintoshe (Niemcy)
• ZX Spectrum jest produkowany do dziś (Rosja)
• Atari Falcon 060 może być używany jako główny komputer do pracy (Kurdwanów ( ͡° ͜ʖ ͡°) )
• IBM ma osobną architekturę procesorów kompatybilną z mainframe'ami