Wpis z mikrobloga

Nie myślałeś żeby zainteresować się jak działają napędy elektryczne, w szczególności mógłbyś podejrzeć charakterystykę pracy silnika szeregowo bocznikowego np


@TheOldMan: Jak działają napędy to mniej więcej wiem, bardziej znam się na falownikach niż silnikach (jestem elektronikiem) w takim sensie, że wiem jak działają, ale nigdy nie używałem ( ͡° ͜ʖ ͡°) Mechaniką i częścią samochodową zajmuje się kolega. Na razie nie wiem nawet jakie rodzaje silników istnieją,
@4833478: moment obrotowy nie zabije skrzyni z maluszka w 3 sekundy? Bo nawet jak będziecie mieli silnik o tej samej mocy w kw, tylko elektryczny to nie będzie to identyczne obciążenie dla jednostki napędowej ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Zresztą samo zastosowanie skrzyni w benzyniaku czy dieslu wynika z zakresu użytecznych prędkość obrotowych - które w elektryku są od zera do końca. Nie potrzeba jedynki żeby ruszyć z
@Atreyu: No to może bez skrzyni, ale oś i dyferencjał pewnie będzie łatwiej zostawić bo inaczej trzeba będzie dużo przerabiać. Moment przy sensownym zasilaniu silnika można regulować więc chyba nie powinno być problemem ruszać tak, żeby skrzyni nie urwać.
@4833478: Dwa silniki z reduktorami i podpinasz wyjście reduktora do półosi zamiast skrzyni.
Jak chcesz lekkie silniki to daj silnik od serwo-napędów, 2x5-10kW stykną bo serwa można przeciążać tak do 300% mocy na kilka sekund i generalnie moc bardziej ograniczy ci bateria.