Wpis z mikrobloga

Chcialbym znalezc prace i wyjechac do Norwegii, ale slabo znam angielski, jestem po studiach i moge robic wszystko.
Gdzie szukac?
#pdk

NIE DA SIE TAK LUDZIE!
Nie masz doswiadczenia, nie masz zawodu, nie masz kasy na wynajem mieszkania (czesto z depozytem siegajacym 20-25000NOK) wydaje ci sie ze mowisz po angielsku, ale jak przychodzi jezyk techniczny to nie wiesz co jest grane to naprawde w #norwegia nie jestes konkurencyjny.
No chyba ze chcesz zbierac jakies truskawki czy inne jablka, ale w sezonie a i tak zasadniczo przyjezdzaja tam ciagle te same osoby.
#emigracja
  • 15
@Stashqo: Im wiecej czytam wpisow, tym bardziej dochodze do przekonania, ze wiekszosc ma norwegow za kompletnych idiotow, co nic nie potrafia i bardzo, ale to bardzo potrzebuja wsparcia w pracy. Bardzo chetnie z usmiechem i otwartymi ramionami przyjma kazdego kto przyjdzie z CV i powie, DEJ MI PRACE bo ja potrzebuje
@PMV_Norway: Różni się zdarzają, dla przykładu kilku szefów w mojej firmie to naprawdę kompetetni zawodnicy i inteligentne bestie, dobrze się z nimi rozmawia, na niższych szczeblach bywa gorzej, ale nawet jeśli trafiają się niekompetentni to i tak zostają zatrudnieni. Obecnie w związku z tym, że nafta jeszcze nie wstała to rynek pracy jest przesycony, a że dbają tu przede wszystkim o swoich to Norweg>Skandynaw>Polak. Oczywiście pewna fluktuacja pracowników zawsze występuje, szczególnie
@Stashqo: Tak wlasnie jest, a sytuacja wcale nie jest prosta.
@looklikelance: Napisales glupote, sugerujac ze nawet gownoprace jest latwo dostac nie majac doswiadczenia.
Bezrobocie to na dzien dzisiejszy ok 4.2% w skali kraju i najbardziej odczuwaja to mieszkancy mniejszych miejscowosci, a i w duzych miastach nie jest wcale kolorowo.
Dodam jeszcze ze moze jakbys byl czarny to szanse mialbys wieksze ;)