Wpis z mikrobloga

Project Cars 2 PC - Test wydajności kart graficznych i procesorów

Cześć i czołem Mirasy, mamy dla fanów wyścigów publikację z pomiarem wydajność kart graficznych oraz procesorów z obu obozów w najnowszej odsłonie Project Cars. Co prawda kilka dni po premierze, ale do tematu trzeba było usiąść na porządnie. Zwłaszcza, że AMD wydało poprawione sterowniki, które trzeba było uwzględnić, a dodatkowo pozornie idealny do testów system powtórek jest zbugowany - wydajność podczas powtórzeń spada. No dobra, to jak to w skrócie wygląda w Project Cars 2? Wymagania sprzętowe gry nie należą do najmniejszych, ale produkcja pozwala cieszyć się wyścigami posiadaczom praktycznie każdego sprzętu, wszystko jest kwestią odpowiednich ustawień.

Porównanie ustawień graficznych oraz wykresy z FPSami w różnych rozdzielczościach do znalezienia tutaj:
https://www.purepc.pl/karty_graficzne/project_cars_2_pc_test_wydajnosci_kart_graficznych_i_procesorow

---

Wymagania sprzętowe Project Cars 2 nie należą do najmniejszych, ale grać może prawie każdy - byle skonfigurować ustawienia graficzne z głową. Oczywiście, najlepiej celować w wartości przekraczające 60 klatek na sekundę, zapewniające najlepsze doznania w przypadku takich produkcji, więc faktyczna poprzeczka dla komputerów nieco wzrasta. Mimo to, jest całkiem przyzwoicie. Trudno jednak nie zauważyć, że Project Cars 2 zdecydowanie lepiej działa na kartach graficznych NVIDIA GeForce, niż ekwiwalentach AMD Radeon. Zjawisko jest częściowo połączone z dużymi wymaganiami wobec procesora(tzw.: narzutem), bo chociaż nawet Pentium G4560 zapewnia przyzwoite wyniki, momentami mocno ogranicza już wydajność GPU powyżej GeForce GTX 1060/980. Wracając do samych wymagań - ustawienia 1920x1080 Ultra udźwignie podkręcony GTX 970 lub RX 480/580, natomiast do 2560x1440 Ultra potrzebować będziemy GTX 980/1060 albo Radeona Fury X. Do rozdzielczość 4K przy detalach High optymalnym wyborem wydaje się podkręcony GTX 1070/980 Ti. Niżej sytuacja jest znacznie bardziej komfortowa, skoro GTX 1050 Ti spokojnie wystarcza do 1920x1080 High, zaś 1920x1080 Medium ogramy na GTX 1050 albo RX 560. Summa summarum, Project Cars 2 płynnie działa nawet na R7 260X i GTX 750 Ti, jeśli zrezygnujemy z większości efektów. Pamiętajcie również, że scenariusze testowe należą do jednych z najgorszych, więc podczas słonecznej pogody i/lub mniejszej ilości przeciwników, wyniki dla wszystkich konfiguracji odczuwalnie wzrosną. Zresztą, Project Cars 2 pod względem oprawy graficznej to tylko ewolucja świetnego pierwowzoru, bazuje przecież na starym silniku i wnosi niewiele nowych efektów, a czas leci nieubłaganie i wydajność kart graficznych przez 2-3 lata znacznie wzrosła.

Wracając jeszcze na chwilę do wydajność procesorów, warto zauważyć, że wybrany scenariusz w przypadku Intela nie wykazuje korzyści z posiadania więcej niż czterech rdzeni. Pojedynek identycznie taktowanych Core i5 oraz Core i7, zakończył się nawet minimalną przewagą tego pierwszego. Inaczej sytuacja wygląda z modelami dwurdzeniowymi lecz czterowątkowymi, które mocno ustępują procesorom z czterema fizycznymi rdzeniami, co doskonale obrazuje zestawienie Core i5-7400 i i3-7100. Drugi ma ponad 600 MHz przewagi (uwzględniając tryb Turbo Boost), ale zapewnia 10-12 klatek na sekundę mniej. Skalowanie trochę lepiej wygląda w przypadku AMD Ryzen, gdzie między podkręconymi Ryzen 3 1200 (4R/4W) i Ryzen 5 1500X (4R/8W) różnica wynosi niebagatelne 20%. Ryzen 5 1600 (3900 MHz) przynosi 10% więcej wydajności względem Ryzen 5 1500X (4000 MHz), natomiast ośmiordzeniowy Ryzen 7 1700 (4000 MHz) dokłada jeszcze 5% względem sześciordzeniówki.

#purepc #simracing #gry #komputery #pcmasterrace #projectcars
PurePCpl - Project Cars 2 PC - Test wydajności kart graficznych i procesorów

Cześć...

źródło: comment_xWEvHpeimrN6DDKVFcNj6ly8AviUAtpy.jpg

Pobierz
  • 3