Wpis z mikrobloga

Drogi @mBank,
płaciłem kartą za granicą i po rozliczeniu transakcji powstał mi debet na ponad 100 zł. Niemożliwe żeby wynikało to z różnicy kursu między dniem transakcji a dniem rozliczenia więc złożyłem reklamację podejrzewając, że środki pod którąś transakcję nie zostały zablokowane.
Z odpowiedzi wynikało, że środki były zablokowane i wszystko jest ok. Ale męczyło mnie to, że można w taki debet wpaść ot tak i zadzwoniłem na Waszą infolinię. Dowiedziałem się tam, że mBank przy płaceniu kartą (nie wiem czy tylko za granicą czy wszędzie) sprawdza tylko czy saldo konta jest dodatnie a nie czy jest wystarczająco dużo środków na pokrycie opłaty.
Można to oczywiście zmienić w systemie (ja przez infolinię) no ale czy to nie powinna być domyślna opcja - żeby zawsze sprawdzało czy środki na koncie są wystarczające na pokrycie transakcji?

@mBank, czy moglibyście potwierdzić, że macie takie coś i, że pani na infolinii nie ściemniała?

#mbank
  • 7
  • Odpowiedz
@jet: zakładamy, że konsultant wyłączył na Twojej karcie funkcję zbliżeniową. Dzięki temu podczas dokonywania transakcji bezgotówkowych terminal płatniczy będzie zawsze łączył się z nami w celu zweryfikowania salda rachunku. Jeżeli saldo będzie niewystarczające, to transakcja zostanie odrzucona.
Jeżeli dokonywałeś płatność zbliżeniową, to terminal mógł rozliczyć tę transakcję w formacie online. W tym przypadku terminal w ogóle nie łączy się z naszym systemem w celu sprawdzenia salda rachunku. Właściciel terminala przesyła do
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@ZespolmBanku dziękuję za pomoc.
Nie rozumiem tylko jak funkcja zbliżeniowa (jak rozumiem przykładanie karty do terminala zamiast wkładania jej) wpływa na sposób łączenia się z bankiem (offline vs online).

Nie można przykładać karty do terminala i mieć transakcji online ze sprawdzeniem salda na pokrycie transakcji?
  • Odpowiedz