Wpis z mikrobloga

Udzielamy się w kilku tagach i widzimy jak dużo ludzi pyta o tego typu sprawy.
Postaramy się aby w każdy poniedziałek jeden taki temat był rozpracowany!

Obserwujcie tag #socialmediacribs ! ( ͡ ͜ʖ ͡)

PS: Prosimy o plusy jak się podoba nasz cykl!
________________________________________________________________

Growth hacking- pozyskaj nowych fanów stosując kreatywne rozwiązania

Chciałbyś bez większego wysiłku, a przede wszystkim bez znaczących nakładów finansowych pozyskać nowych fanów Twojej strony? Myślisz, że to niewykonalne? Nic bardziej mylnego, wystarczy tylko byś w swoje działania wdrożył elementy growth hackingu.

Czym jest ten tajemniczy growth hacking? To nic innego jak wzbogacenie działań marketingowych w kreatywne rozwiązania i skupienie się na powiększeniu swoich dróg dotarcia, czyli potocznym językiem mówiąc „robieniu zasięgów”. Haker wzrostu powinien łączyć w sobie dobrą znajomość IT oraz marketingu. Przed podjęciem działań należy stworzyć kilka podstawowych założeń.

Kluczowym jest odpowiedzenie sobie na pytania, jaki jest główny cel kampanii, jak przedstawiają się cele dodatkowe, jaka jest właściwie w niej rola Twojego podmiotu i przede wszystkim- jaki komunikat chcesz zbudować? To właśnie on determinuje Twoją grupę docelową, o której zainteresowanie zabiegasz.

Kolejnym etapem jest sporządzenie listy potencjalnych partnerów do działania i tych, które będą Ci patronować. Istotne jest też śledzenie poczynań konkurencji- przecież na pewno nie chcesz popełniać ich wcześniejszych błędów! Mając wyjaśnione wszystkie powyższe kwestie nie pozostaje nic innego, oprócz uwzględnienia budżetu (nawet tego w skali mikro) i ustalenia harmonogramu działań.

By docierać do użytkowników niestandardowo, należy ich przede wszystkim zaskakiwać i dawać im więcej, niż sami mogliby się spodziewać. Jakie są triki, którymi posługują się growth hackerzy? Przede wszystkim opierają swoje działania o monitorowanie Internetu. Daje im to kontrolę nad wszystkimi wzmiankami dotyczącymi firmy czy produktu pojawiającymi się w sieci i umożliwia natychmiastowe na nie reagowanie. Pozwala też poznać dokładnie preferencje Twojej grupy docelowej i deptać po piętach konkurencji.

W działaniach związanych z monitorowaniem przydatne są takie narzędzia jak Brand24, Sotrender czy Google Alerts. Kolejnym asem z rękawa, którego możesz wyciągnąć jest marketing treści.
Jego przewaga nad innymi formami promocji jest znacząca z kilku powodów. Przede wszystkim jest on dla odbiorcy wiarygodny, stwarza nieograniczone możliwości, angażuje odbiorcę, niesie wartość i pomaga w zbudowaniu eksperckiego wizerunku marki.

Z kwestii technicznych warto wspomnieć, że tego typu publikacje są odporne na AdBlocka i mają wpływ na pozycjonowanie Twojej strony. Dystrybuując treści zdywersyfikuj kanały swojego działania- pozwoli to większemu gronu osób się o nich dowiedzieć. Publikuj swoje materiały w różnych mediach zewnętrznych, dziel się nimi w mediach społecznościowych i daj się poznać branży.

Kolejnym działaniem przynoszącym zauważalne efekty jest stary, dobry mailing. Zacznij od zbudowania swojej bazy kontaktów na przykład poprzez wymuszone zaangażowanie- czyli udostępnienie użytkownikowi wartościowej dla niego treści, w zamian za to że podzieli się z Tobą swoimi danymi. Internauci wciąż chętnie otwierają zaadresowane do nich wiadomości, szczególnie jeśli są spersonalizowane a ich treść jest atrakcyjna.

Później już nie zostaje Ci nic innego jak tylko optymalizować swoje działania i cieszyć się wymiernymi efektami płynącymi z działań growth hackingu.

#socialmediacribs #prasowka #technologia #swiat #facebook #instagram #twitter #media #it #startup #ciekawostki
#media #socialmedia #reklama #reklamakreatywna #biznes #firma #dzialalnoscgospodarcza #blog
  • 25
@goodkloo: Wiem że produkt sie nie sprawdził, zatrudnili gwiazde marketingu z nokii, microsoftu i virgina (40 lat doswiadczenia) i spierdzielił robote koncertowo, jeszcze na dodatek zwolnił jedyne osoby z działu które miały pojęcie związane z rynkiem gier mobilnych, mnie i kolege. Wtedy pobieralismy około 1.2~k gbp na mieś i robilismy wiecej niż pan gwiazda za 80k/rok, a szkoda bo pomysł mieli fajny.

Prowadzili kiedyś pierwszą aplikacje przez kilka miesięcy i nagle
@goodkloo:

Czekaj czekaj, jeszcze nie skonczyłem xD:

Mieliśmy partnerstwo z dwoma czołowymi klubami piłkarskimi na świecie w tym Real Madryt, nalegałem mocno na użycie możliwości przekierowania ruchu z ich kanałów medialnych bo mieliśmy na to pozwolenie (od ich działu marketingu) i licencje, mogliśmy to robić trzy razy na pół roku. Tak się bali potęgi tłumu że ostatecznie chyba do dziś nie zużyli ani jeden opcji promocji poprzez Real Madryt która była