Wpis z mikrobloga

Temat Petya pomału ucicha, tymczasem InterCars w dalszym ciągu się nie podniósł. Na chwilę obecną nie mają możliwości sprawdzenia stanów magazynowych i cen. Nie wydają zamówień. Transporty stoją, na magazynach podwojona obsada i remanent. Stracili dane na temat dotychczasowych zamówień, w tym tych z odroczonym terminem płatności. Okoliczni mechanicy z umowami na wyłączność pozamykali warsztaty. Ciekawe, czy finansowo się z tego podniosą...

#bezpieczenstwo #it #hacking #petya #gospodarka #wiadomosci #polska #ransomware
  • 15
  • Odpowiedz
@pawel_bo: @farmerjanek: konkurencja zaciera ręce. Znajomy pracuje na centralnym magazynie Hart - wszyscy tłuką nadgodziny i brakuje pracowników. Na odbiór zamówienia czekałem 1,5 godziny - ruch jakby w Lidlu rzucili kurtki po 5zł.
  • Odpowiedz
@lansvans: a to bardzo ciekawe że nie odzyskali jeszcze danych ... Petya szyfrował tylko dane na partycji C: ... to jak oni mieli te bazy postawione ? :) sytuacja powoli wraca do normy i chyba nie jest tak źle jak się na początku wydawało.
  • Odpowiedz
@HarpaganGUI: powiem ci tak: Zależnie od tego jakich technologii użyto do napisania ich systemu dane mogą być nietknięte. Tutaj problem może być takiego typu, że ich komputery mogły być spięte w domenę. Jeżeli tak, to wystarczy, aby w jakiś sposób wirus przedostałsię do kontrolera i on już sam się roześle do wszystkich komputerów w sieci. Jeżeli teraz ich serwis działał na windowsie (co wcale nie jest wykluczone - .net jest całkiem
  • Odpowiedz
@pordzio: Mireczku, uważam że nie ma to w tej chwili znaczenia czy mieli czy nie mieli AD. Padły serwery. Musza postawić nowe windowsy. Pytanie co z danymi - mieli wszystko na C: - po ptakach, mieli na innych partycjach - odzyskujemy co się da i stawiamy serwery db czy app od nowa. Czy odzyskają dane w tej chwili może nie mieć znaczenia, muszą postawić jak najszybciej systemy od nowa i rozpocząć
  • Odpowiedz