Jak lepiej robic ze szlakami handlowymi? Kilka krotszych drog, ale z bardziej wartosciowych TN czy lepiej ciagnac jeden dlugi z Indii. Dla przykladu Polska: 1. Astrachan ---> Krym ---> Kijow ---> Krakow ----> Baltyk ---> Lubeka (collect) Czy lepiej np.: Kijow ---> Krakow ---> Saksonia ---> Lubeka (collect) Kijow ---> Nowogord ---> Baltyk ---> Lubeka (collect)
Osobom wklejajcym linki do tutoriali serdecznie dziekuje :)
@Egribikaver: Zdaje się że jeden długi, każdy trader daje ci bonus 10% więc można na długich szlakach i paru traderach nabić sporo kasy. Tutaj masz fajny poradnik to handlu - handelek
@ql00: Okej, to teraz pytanie ze gdyby handel sie zaczynal nie w Indiach tylko w Astrachaniu czy Samarkand, to dalej moje pytanie brzmi ktora opcja jest lepsza?
@Egribikaver: Nie szybciej będzie ci po prostu sprawdzić, która opcja daje większy dochód? :) Wszystko zależy od konkretnego przypadku, konkretnej wartości TN; od tego, jaki masz udział, ile państw ciągnie hajs itd. Raczej nie ma tu jednoznacznej odpowiedzi.
@seann: @fehuziom: @ql00: A wyjaśni mi ktoś w jaki sposób przekierowywanie handlu gdzieś z drugiego końca świata daje dochód jeżeli nie mam tam żadnych prowincji?
@Malvir: Jeżeli jest to szlak lądowy, to tak naprawdę niewiele możesz zrobić i nie bardzo się to opłaca. Natomiast na szlaki morskie możesz wysłać statki ochraniające handel i w ten sposób mieć nawet większość udziału w danym nodzie, mimo nieposiadania tam żadnych prowincji.
@Egribikaver: Jak możesz wrzuć screena z konkretnym przypadkiem, bo inaczej ciężko coś powiedzieć. Ogólnie: 1. Wszystko zależy od sytuacji układu państw etc. 2. Tworzenie mocnego handlu jest długotrwałym procesem, nasze podboje w dużej mierze powinny być wycelowane w jego umocnienie. Państwa na start z mocnym Handlem - Wenecja, Ottomani, Hiszpania, Portugalia. Tym państwom nie wiele brakuje do dominacji w określonym nodzie. 3. Na 90% nie masz co marzyć o dobrym handlu
@Ksenocide: Dzieki, przeczytalem raz, ale musze chyba jeszcze ze 2 razy, aby to zrozumiec. :)
Ale wracajac do pytania :D to z tego co widze to czy masz 3 krotsze czy 1 dlugi szlak za duzo nie zmienia w ostatecznym nodzie jezeli chodzi o Twoj udzial w rynku tam, jednak wzne jest aby do tego node'a splywalo jak najwiecej towarow czyli kasy do podzialu i nad tym mam rozkmine. W jakims
@Egribikaver: nie pamiętam gdzie, ale widziałem filmik w którym jakiś gościu pokazywał jak zmieniała się wartość dóbr w kolejnych węzłach o te 10%. Krótko mówiać, miał zmodowaną mapę i wszędzie 100% trade pawer w nodach. Na początkowym węźle wartość handlu wynosiła 1 dukat, a wszystkie kolejne 0. Gdy transferował do drugiego węzła, to z niego wychodziło już 1.1 dukata. Nie pamiętam ile osiągnął w węźle końcowym, ale powoli mu się to
Dla przykladu Polska:
1. Astrachan ---> Krym ---> Kijow ---> Krakow ----> Baltyk ---> Lubeka (collect)
Czy lepiej np.:
Kijow ---> Krakow ---> Saksonia ---> Lubeka (collect)
Kijow ---> Nowogord ---> Baltyk ---> Lubeka (collect)
Osobom wklejajcym linki do tutoriali serdecznie dziekuje :)
#eu4
Ogólnie:
1. Wszystko zależy od sytuacji układu państw etc.
2. Tworzenie mocnego handlu jest długotrwałym procesem, nasze podboje w dużej mierze powinny być wycelowane w jego umocnienie. Państwa na start z mocnym Handlem - Wenecja, Ottomani, Hiszpania, Portugalia. Tym państwom nie wiele brakuje do dominacji w określonym nodzie.
3. Na 90% nie masz co marzyć o dobrym handlu
Ale wracajac do pytania :D to z tego co widze to czy masz 3 krotsze czy 1 dlugi szlak za duzo nie zmienia w ostatecznym nodzie jezeli chodzi o Twoj udzial w rynku tam, jednak wzne jest aby do tego node'a splywalo jak najwiecej towarow czyli kasy do podzialu i nad tym mam rozkmine. W jakims