Wpis z mikrobloga

@gumeko: zupełnie tego nie kupuje - podział elewacji frontowej zupełnie z dupy, imo znacznie lepiej by to wyglądało gdybyś zastosował przeszklenie strukturalne albo chocież słupki i rygle o mniejszych profilach bo teraz to jest #!$%@? dramat. Motyw z wysunięciem dachu przed lico elewacji całkiem spoko, tylko moim zdaniem mogłeś to zrobić odważniej. Przy tak dużym przeszkleniu aby uniknąć przegrzewania budynku będzie trzeba zastosować bardzo drogi zestaw szklany, gdybyś wysunął dach bardziej
  • Odpowiedz
@iLovePierogi: Dlatego piszę, że poza drzewami bym wszystko zmienił. Będąc na pierwszym semestrze na pewno myślałem o analizie słonecznej, schematach do tego. Najlepiej jak bym policzył do tego całą konstrukcję ;)) Szanuję za konstruktywną krytykę, ale nawet nic nie odpiszę, bo to było prawie 4 lata temu i wiem, jak jest, a jak być powinno.
  • Odpowiedz
@gumeko: miałeś styczność przed studiami z 3ds'em czy innymi programami tego typu? jestem po pierwszym roku architektury i pewnie jeszcze dłuuuugo nie będę potrafił zrobić czegoś takiego ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@bajlo: Miałem, ale totalnie w inną stronę niż architektura. To był pierwszy projekt w 3d związany z "architekturą" i tak szczerze, bardziej podobała (podoba nadal?) praca nad wizualizacją i całą oprawą graficzną niż samo projektowanie.

Z doświadczenia wiem, że mało ludzi na architekturze atakuje soft 3d, a jak już próbują to szybko się zniechęcają. I nie myśl, że ja tutaj zrobiłem jakieś cuda. Mega prosty model, trochę prostych tekstur i drzewa
  • Odpowiedz
@gumeko: Jak pomyślę o projektach, które robiłem na pierwszych semestrach studiów to też sporo im brakuje ;) a w 3ds maxie zacząłem pracować dopiero na drugim, więc wizualnie znacznie przewyższa moje projekty z pierwszego roku.

@bajlo: jeśli chciałbyś szybko nauczyć się 3ds maxa to mogę podrzucić na priw linka do torrentów dla grafików, jest tam mnóstwo kursów. Jeśli masz czas to po kilku miesiącach można już robić profesjonalne wizualizacje.
  • Odpowiedz
@gumeko: do 3ds strasznie się zniechęciłem, sam otwarty program mnie przeraża dość mocno, ale kiedyś by pasowało do niego przysiąść, bo też jarają mnie wizualizacje i to jak to może być dokładne, szczegółowe. na pierwszym roku podbiłem do archicada, bo wydawał mi się dość prosty w obsłudze, no i w sumie jest, chociaż jeśli chodzi o rendery to bardzo daleko mu do tych z 3ds'a (załączam przykładowy, jaki zrobiłem do projektu,
bajlo - @gumeko: do 3ds strasznie się zniechęciłem, sam otwarty program mnie przeraża...

źródło: comment_hMck33YIzvRDwBX15xusaFx8KzxoeexV.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@bajlo: Nie jest taki straszny, tym bardziej, że do 3ds maxa jest od groma tutoriali. Zaryzykuje, że najwięcej spośród wszystkich softów. Eksportujesz modele z archicada/revita, trochę je edytujesz w 3d. Większość obiektów potrzebnych do wizualizacji możesz sobie stworzyć sam. Zaś takie elementy jak drzewa, samochody lub jakieś zaawansowane modele (jeśli myślisz o przyszłej pracy) będziesz musiał kupić w jakiś paczkach np. od evermotion. Jak ktoś się uprze to może sam stworzyć
  • Odpowiedz
@bajlo: link poleciał na priva; z blenderem daj sobie spokój - nawet sketchup + vray daje lepsze efekty. Archicad jest spoko, artlantis + photoshop mogą dać bardzo fajne efekty. Mój różowy pracuje w archicadzie i bardzo sobie chwali. Twoje wizualizacja nie wygląda źle, brakuje trochę postprodukcji - wrzuciłbyś ludzi, dodał jakąś mgłę i byłoby znacznie lepiej.

Jeśli chodzi o Revita (wołam też @gumeko: ) to jest w tym momencie bezkonkurencyjny
  • Odpowiedz
@gumeko: sprawdzę w wolnej chwili tego artlantisa. A wracając do tego mojego projektu, to może rzeczywiście jak na archicada to nie jest najgorzej, ale brak trochę tego realizmu, już pomijając to że sam projekt nie jest zbytnio estetyczny i ładny bo się #!$%@?łem cały semestr ( ͡° ͜ʖ ͡°) poza tym w ogóle nie czułem tego projektu xD
  • Odpowiedz