Wpis z mikrobloga

Uszkodzony próg od strony pasażera, tylni błotnik pasażera, tylne drzwi pasażera, tylna felga pasażera wraz z oponą. Czy ubezpieczyciel sprawcy ma prawo orzec szkodę całkowitą i dlaczego i w jakich warunkach?


@insystem: Jak się będziesz odwoływał to raczej dopniesz swego. A sc próbują wszędzie wcisnąć.
A coś więcej? Że na przykład naprawa to więcej niż 1/2 pojazdu, czy coś w tym stylu?


@insystem: a nie wtedy, jak koszt naprawy przekracza wartosc pojazdu czy cos?
a nie wtedy, jak koszt naprawy przekracza wartosc pojazdu czy cos?

odpo

@M4ks: No właśnie się pytam, bo laweciarz jak mnie dziś na warsztat wiózł to mówił, że 1/2. Tym bardziej się pytam.

@kemot88: Kurde, lipa. Bo zastępczego nie będę mógł mieć wieczność...
@insystem zadna 1/2 wartosci. jezeli bedzie calkowita to w przypadku jezeli wartosc naprawy przekroczy wartosc auta przed wypadkiem. wtedy dostaniesz wyplate roznicy warosci sprawnego auta przed wypadkiem a wartoscia wraku tak jak stoi teraz. przy tych uszkodzeniach jezeli jest mocno #!$%@? to nkestety ale najprawdopodobniej wbija ci calkowita.
@insystem: Jak kolizja nie z Twojej winy to nie masz się czego bać. Większa #!$%@? jest w przypadku likwidacji z AC niż z OC sprawcy.

Ubezpieczyciel może samodzielnie uznać szkodę za całkowitą jeśli wartość szkody przekracza wartość pojazdu. W przeciwnym wypadku o kwalifikacji szkody decydujesz Ty sam.

W przypadku ubezpieczenia OC o szkodzie całkowitej mówimy, gdy przywrócenie stanu poprzedniego jest niemożliwe albo gdyby pociągało za sobą dla zobowiązanego do naprawy szkody