Wpis z mikrobloga

#chwalesie #pokazauto

Chcę się pochwalić pojazdem, który zaprojektowałem i zbudowaliśmy go w ramach koła naukowego na zawody Shell Eco Marathon ze znajomymi. W dniach 13-15 maja zespół był na zawodach we francuskim Le Mans na zawodach "treningowych", nasz debiut. Udało się uzyskać bardzo satysfakcjonujący wynik 280 km/kWh ( ͡ ͜ʖ ͡) co poskutkowało tym, że sporo mediów zainteresowało się naszym pojazdem. ( ͡º ͜ʖ͡º) Oglądajcie jutro Pytanie na Śniadanie w TVP2 ( ͡ ͜ʖ ͡) A za rok będziemy atakować zawody główne, czyli Shell Eco Marathon Europe 2017.

https://www.youtube.com/watch?v=I-gQ6ezirQk - wideo promocyjne naszego zespołu ()
yoda90 - #chwalesie #pokazauto 

Chcę się pochwalić pojazdem, który zaprojektowałem...

źródło: comment_EyvL5c3hfT9wFXWd8fz4ldA3FXkYdrEx.jpg

Pobierz
  • 45
@schreder: obecnie jest to akumulator oraz silnik DC 200 W. Na przyszły rok będzie to ogniwo wodorowe + silnik elektryczny, wszystko wyjdzie w czasie badań.

Zapomniałem napisać. Pojazd był najlżejszym ex aequo ze zwycięzcą zawodów w klasie Battery Electric (w tej w której startowaliśmy), 24-25kg, tylko zespół z Uniwersytetu Technicznego w Monachium ma sponsorów pokroju Airbusa i Audi, a my lokalne Lubelskie firmy w większości ( ͡° ͜ʖ ͡
@yoda90: ale kierowca musi być jak jokey? 150cm 50 kg? :) Naprawdę kozacko to wygląda. Czy wraz ze wskaźnikiem km/kWh podaje się jaki wiatr panował na torze?
@tapek: koleżanka, która jest kierowcą w kompletnym kombinezonie w kasku i trampkach ( ͡ ͜ʖ ͡) ważyła 54 kg, więc tak, kierowca musi mieć minimum 50 kg wagi zgodnie z regulaminem zawodów no i do naszego pojazdu nie wejdzie osoba wyższa niż 160cm, żeby jej kolana widoku nie zasłaniały.

Odnośnie wskazań pogodowych to nie są uwzględniane jeśli chodzi o liczenie zużycia energii, organizatorzy przyjmują, że każdy
@yoda90: dzięki za odpowiedź!

A jak właśnie jest z prędkością "przelotową"? Też jest jakieś minimum? Dla mnie, jako laika to samochód elektryczny jadący wolniej może przejechać dalej ze względu na opory powietrza.
@tapek: najbardziej liczy się sposób sterowania i sama sprawność napędu, opory mechaniczne i aerodynamiczne. Średnia prędkość powinna oscylować w okolicach ~28 km/h na tym torze, ponieważ w czasie około 30 minut, trzeba pokonać 10 okrążeń toru, aby być oficjalnie sklasyfikowanym. Niestety mieliśmy wypadek i dachowanie (kierowca przeżył :P) i nie udało nam się w ostatniej sesji przejechać wymaganego dystansu, a w poprzednich sesjach mieliśmy problemy techniczne. Dlatego też te zawody dla