Wpis z mikrobloga

Pytanie do fachowców: czy setup samochodu dobiera się tylko do rodzaju nawierzchni, czy też można/trzeba coś zmienić, jeżeli chodzi o suchą i mokrą nawierzchnię? Mam setup na asfalt- na suchym wszystko pięknie. Ale na mokrym nie mogę się dogadać z samochodem. Jak robią bardziej doświadczeni: kombinujecie coś z ustawieniami między suchym a mokrym, czy jedziecie cały rajd na jednym setupie? Thx
#dirtleague #dirtrally
  • 4
@chuckd: Na mokre odcinki - szczególnie w Niemczech - trochę mniej spinam dyfry. Ale szczerze mówiąc nie wiem, czy to pomaga, czy bardziej przeszkadza w kręceniu lepszych czasów.

Na mokre szutry nic nie zmieniam.
@zacmiony: Generalnie dyfry rozluzniasz tym mocniej, im lepsza przyczepnosc, a "zaspawujesz" na lód... :)
Breaking lock tez jest wazny, zeby naped nie zrywal kol przy redukcjach.

@chuckd: Jezeli nie dogadujesz sie na mokrym, zacznij od regulacji anti roll bara [osobno na przod i tyl - np. jezeli zrywa ci tyl, rozluznij go delikatnie w stosunku do przodu i test], potem dyfry [ogolnie nie chcesz, zeby kola slizgaly ci sie z
@r3pr3z3nt: Dobre to jest! Bardzo pomogło na ustabilizowanie samochodu. W końcu czuję, że jadę po mokrym asfalcie, a nie po czarnym lodzie :) Można przycisnąć na łuku (w granicach mojego rozsądku), można szybko dohamować bez zarzucania, jest satysfakcja z jazdy- dzięki!

...a w lidze, po czterech odcinkach, tracę do lidera 44 sekundy... Nie mam pojęcia gdzie można tyle zgubić :/