Wpis z mikrobloga

Solaris pojawi się w Indiach?
Solaris nawiązał współpracę z indyjskim JBM. Producent z Bolechowa liczy, że dzięki tej kooperacji szerzej zaistnieje na bardzo wymagającym rynku jakim są Indie, a docelowo inne kraje azjatyckie.

Oficjalnie współpraca z JBM została potwierdzona na targach Auto Expo w New Delhi. Zaprezentowano wtedy autobus elektryczny Solaris Urbino 8,9LE. Jednak na potrzeby lepszej promocji w Indiach pojazd będzie funkcjonowała pod marką JMB Ecolife.

(...) Solaris może zaistnieć na rynku hinduskim dzięki swojej szerokiej ofercie autobusów zero- jak i niskoemisyjnych. Współpraca z lokalnym partnerem, którym ma być JBM ma pozwolić osiągnąć efekt niemożliwy do osiągnięcia przy ulokowaniu produkcji w Europie.

Strategia jest taka, że Solaris nie będzie dostarczał gotowych pojazdów, ale ograniczy się jedynie do transferu know-how i wsparcia zakupowego. Aby wejść do Indii, trzeba zazwyczaj działać we współpracy z lokalnym producentem. Takie są tamtejsze uwarunkowania m.in. prawne, które umożliwiają Hindusom ochronę ich lokalnego rynku. Ponadto produkcja w Europie dla Indii jest całkowicie nieopłacalna z powodu kosztów pracy i materiałów.

Indie to gigantyczny rynek, który w perspektywie kilku najbliższych lat może mieć potrzeby kilkukrotnie większe niż np. to co ciągu roku sprzedawane jest łącznie w Polsce i Niemczech. Kolejna sprawa, że drugi najludniejszy kraj świata może być potężnym impulsem do dalszego rozwoju pojazdów elektrycznych, hybrydowych czy gazowych.


Czytaj więcej: http://www.infobus.pl/solaris-pojawi-sie-w-indiach-_more_82239.html

http://www.zigwheels.com/news-features/news/2016-auto-expo-jbm-solaris-unveil-%E2%80%98ecolife%E2%80%99-bus/24608/

#solaris #autobusy #polska #indie #gospdarka #komunikacjamiejska
BaronAlvonPuciPusia - Solaris pojawi się w Indiach?
Solaris nawiązał współpracę z in...

źródło: comment_5UdzTC69ShFzMyXJA37mQwg50DJHNt02.jpg

Pobierz
  • 1
@Baron_Al_von_PuciPusia: Boję się, że Solaris nie wytrzyma eksploatacji w obliczu "lokalnych uwarunkowań". Na drogach i ulicach dominują wysokopodłogowe autobusy, aby między innymi uniknąć kłopotów wynikających z zalania dróg i ulic w czasie monsunów. Mam nadzieję, że wiedzą, co robią :)
Jadąc np. z granicy po Bangladeszu cieszyłem się, że Scania... ale i tak się musieliśmy przesiąść do bardziej lokalnego autobusu jak Scania padła :(
http://indiebangladesz2012.blogspot.com/2014/02/bangladesh-by-bus-niedziela-5-lutego.html