Wpis z mikrobloga

Miriki, pomocy :)
od miesiąca hobbystycznie wziąłem się za programowanie. Piszę grę Space Invaders... ale to nie istotne.

Mam obiekty ustawione obok siebie w rzędach i kolumnach. Jestem je w stanie niszczyć. Cały czas muszę sobie generować listę która zawiera najniżej ustawiony obiekt dla każdej kolumn. Poniżej kod który wg mnie jest OK ale nie działa :(

firstrow = []
lowest
alien = Alien.aliens[0]
for alien in Alien.aliens:
columnx = alien.x
for ali in Alien.aliens:
if ali.x == column
x and ali.y >= lowestalien.y:
lowest
alien = ali
firstrow.append(lowestalien)

#python
  • 9
@bubafed: nie przechodzi moich testów, czyli jak generuje strzały to potrafią powstać nawet w środku siatki tych obiektów a mi chodzi o to żeby powstawały u podstawy tego first_row :( sorry za brak wcięć w kodzie, zaraz naprawię
_first_row = []
_lowest_alien = Alien.aliens[0]
_for alien in Alien.aliens:
__column_x = alien.x
__for ali in Alien.aliens:
___if ali.x == column_x and ali.y >= lowest_alien.y:
____lowest_alien = ali
__first_row.append(lowest_alien)
@budafed 'od góry :( lowestalien to pierwotnie jest Alien.aliens[0] czyli lewy górny element i chciałem żeby stopniowo kod sprawdzał każdą kolumnę i na koniec sprawdzenia lowestalien zamienia się w dolny element kolumny`
Cały czas muszę sobie generować listę która zawiera najniżej ustawiony obiekt dla każdej kolumn


@Thebre: Przeciez to jest bez sensu i nie optymalne.