Wpis z mikrobloga

#motoryzacja #pytanie #minicooper
Czolem,
Powoli mysle o zmianie auta i przypomnialem sobie o tym aucie - Mini Cooper S, okolice 2004r. Jezdzilem wersja z 2013r i bylo super.
Czy starszy egzemplarz tez prowadzi sie tak precyzyjnie? W ogole sie "odpycha"?
Jakies usterki czy bolaczki? Na co uważac przy kupnie?
Chetnie poznam krytyczne opinie wlascicieli/wlascicielek
Help?:)
  • 24
  • Odpowiedz
@Euphor: jak najbardziej merytorycznie napisałem. Jednak jeśli masz gdzieś wizerunek, to śmiało kupuj.
Ja sam miałbym to gdzieś, jakby pasował mi jakiś damski samochód.
Jednak niektórzy liczą się z opinią i nie są odporni na hejt, dlatego ostrzegam.
  • Odpowiedz
@Euphor: W starych Cooperach siedzi silnik Tritec, czyli jednostka konstruowana wspólnie przez Chryslera i Rovera (gdy ten drugi jeszcze istniał i był pod butem BMW). Jest to stara dobra szkoła na żeliwnym bloku wspomagana kompresorem. Dość prosta, zajebiście wytrzymała i w razie czego podatna na grube modyfikacje, co dodatkowo świadczy o jej trwałości. Niestety dość częstym zjawiskiem jest wyciek oleju z miski i trzeba mieć to na uwadze, bo jazda bez
  • Odpowiedz
  • 0
@benzdriver: wreszcie konkret! wspomaganie i centralny to nie taki problem, ale jak czytam "uszczelka pod glowica" to juz mi slabo i czuje jak pieniadze wyplywaja z banku do mechanika:/ domyslam sie, ze 200k km i uszczelka do zrobienia? A za tym planowanie glowicy, uszczelniacze etc isie robi pewnie z tego ze 2-3tys.
A co z tymi chlodnicami sie dzieje? Nieszczelnosci?
A turbo?
Zawsze cos musi byc nie tak z tymi autami.
  • Odpowiedz
  • 0
@IlluminateEliminate: dzieki, liczylem tez na Twoj glos :)
Kurde juz nie wiem co robic, ale moze uda mi sie przejechac takim przy okazji poszukiwa. zobacze czy mi sie podoba w ogole, bo moze te stare to jednak rupiecie.
  • Odpowiedz
@Euphor: Nie wiem ile w Polsce taka naprawa kosztuje. Uszczelka pada w nastepstwie uszkodzenia wentylatora na zespole chlodnic. Najpierw pada wentylator ( za wolno sie kreci, za pozno startuje ). Potem zaczyna ciec chlodnica chlodziwa. Z powodu zlosliwosci rzeczy martwych wskaznik temperatury o niczym groznym nie informuje. Silnik jest wciaz nieco przegrzany. No i w koncu uszczelka pada.
  • Odpowiedz
@Euphor: Sprecyzuj swoje potrzeby i podaj jakieś kryteria, to może się coś dobierze - choć już po zapytaniu o Mini widzę, że gustujesz raczej w małych i dość szybkich autach, a z wiedzą o takowych u mnie dość cienko. Najlepiej załóż nowy temat, żeby trafić do trochę szerszej (i bardziej ode mnie obytej w temacie) społeczności ;)
  • Odpowiedz
  • 0
@IlluminateEliminate: celuje w szybsze auto, moze byc male, duze, zielone:-) maks 20k pln i min 160KM. Nie starsze niz 2001r. Tylko benzyna, moze byc gaz. Fajnie jakby sie nie psulo i zeby nie ukradli.

Ogladam volvo s60, mini cooper, bmw 3(ale tutaj ceny to juz chore zaczynaja byc za jakies ulepy z 1.8 pod maska), accord(drogie i malo mocy).
  • Odpowiedz
  • 0
@klark: a byly w tamtym okresie jakies mocniejsze IS'y niz ten 2.0 155KM? U nas to troche egzotyk, ale jak ma niezawodny silnik to moze sie zainteresuje.
  • Odpowiedz
@Euphor: niedawno robiłem research dot. tego lexa. W tej kasie is200 dostaniesz, ale większość ma krytykowany (dychawiczny) automat. O is300 nadającego się do jazdy może być bardzo ciężko za te pieniądze.
  • Odpowiedz
@Euphor: z trochę innej bajki możesz pomyśleć o megance II w wersji sport - 2.0t chyba 225 koni ;) No i inne hothatche - focus st itp. powinny się załapać na wymagania
  • Odpowiedz