Wpis z mikrobloga

Mirki, mam dosyć nietypowym problem. Zakupiłem kino domowe #samsung HT-J4350. Podłączyłem je kablem do routera (d-link dir-615). W ustawieniach pokazuje mi, że wszystko ok, jest połączenie z internetem. Nawet udało mi się ściągnąć najnowszą wersję oprogramowania. Ale kiedy chce skorzystać z aplikacji np. youtube, opera, pokazuje mi komunikat "sprawdzanie czasu systemowego. Spróbuj ponownie później". Byłem przekonany, że to wina sprzętu, chociaż dziwne jest to, że jako tako łączy się z internetem (ściągnął aktualizacje, widzi serwer DLNA). Konsultanci samsunga polecili wizytę w serwisie, ale przed tym zabrałem kino do moich rodziców i tam podłączyłem je do takiego samego routera jaki mam ja ( internet również z telewizji kablowej) i tam wszystko działa bez problemu. Próbowałem już chyba wszystkiego, wszelkie konfiguracje routera, podpinałem się też kablem bezpośrednio pod modem żeby ominąc router - to samo, internet jest, aplikacje nie działają. Dzwoniłem do operatora internetu, podobno nic nie blokują itp. Już totalnie brakuje mi pomysłów co może być nie tak. Na playstation, kompie, telefonach wszystko działa bez problemu. Strasznie mnie irytuje, kiedy coś nie działa (,)
#internet, #siecikomputerowe, #siec
  • 12
@bonkku: Sprawdź datę i albo ustaw manualnie w urządzeniu, albo ustaw NTP na adres IP routera. Dodatkowo aktywuj w routerze NTP Server i wybierz jeden z listy, albo podaj adres serwera NTP, który sobie wyszukasz w internecie. Tutaj masz emulator routera i ustawienia NTP, żebyś wiedział gdzie znajdziesz te ustawienia w konfiguracji routera (Tools --> Time).

Daj znać, czy pomogło. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@kartezjusz6644: dzięki za propozycje, niestety nie pomogło. Ja mam w routerze nowszą wersję oprogramowania (4.14) i tam jeśli chodzi o serwer NTP to mogę wybrać z dwóch d-linka, nie mogę nic wpisać. Próbowałem już ustawić obydwa, zsynchronizować datę z komputerem i ustawić datęsamemu, niestety nic nie pomogło :/
@bonkku: Może na stronie producenta jest jakiś nowszy firmware, który możnaby wgrać? Od biedy może nawet jakiś starszy? A jak nie, to pisz do ich supportu. Widziałem co najmniej jeden wątek na forum związany z tym problemem, chyba nawet ten sam model, poźniej zalinkuję.
@kartezjusz6644: no z tego co sprawdzałem to jest najnowszy soft. Jeszcze jedna rzecz mi przyszła do głowy, kupiłem ten router używany, i ma przejściówkę na kablu prądowym, bo wygląda mi to na angielską wtyczkę. Czy to, że być może był kupiony w Anglii może mieć znaczenie?
@kartezjusz6644: nie to miałem na myśli ;), oczywiście, że prąd nie ma nic do rzeczy. Ale konsultanci samsunga powiedzilei mi, że tak może być kiedy próbuje się połączyć np. z zagranicznego IP będąc na terenie Polski. IP mam polskie, więc to wykluczyłem, ale może gdzieś w routerze jest zaszyte coś co wskazuje na inny kraj? Pierwsze pytanie od samsunga było czy kupiłem sprzęt wypuszczony na rynek polski, więc może coś z
@bonkku: Skoro internet działa, to urządzenie powinno odpowiadać standardom używanymi w Polsce. O tym, żeby pakiety dodatkowo tagować informacjami o kraju z jakiego powinny być wysyłane nic mi nie wiadomo.