Wpis z mikrobloga

@Lisaros: xD

"Hurr durr, gdzie moje tutoriale i prowadzenie za rączkę?"

"Czemu nikt mi nie powiedział, że rzucanie hakiem z linką zależy od umiejętności rzucania?! To jest całkowicie nielogiczne i nieintuicyjne!".

"Gra powiedziała mi, że nie wybacza błędów, więc wpakowałem się początkującą postacią w walkę 1vs3. Zginąłem! Ta gra jest zbyt trudna. Gdzie tu jest suwak do obniżenia trudności!"
@Lisaros: Z wieloma rzeczami w tej recenzji jestem w stanie się zgodzić, zwłaszcza począwszy od:

My next mission involved persuading some guards to look the other way while the thieve’s guild moved some contraband. Oops…I didn’t have any points in streetwise or persuade which meant I had to try to steal a document. No problem, I’m a thief. Oops again…I need a disguise skill to be able to steal the document.
@Darnath: grę skończyłem tylko 2 razy i ani razu nie grałem złodziejem, także bezpośrednio nie mogę się odnieść do tego.

Pośrednio mogę na dzień dzisiejszy podzielić się następującymi wnioskami. Gra specyficznie podchodzi do idei skill-checków. Zresztą z mini-porad pod znakiem zapytania można to wywnioskować. Skilli jest sporo (tych cywilnych) i część z nich jest nietypowa (etykieta, wiedza, przebieranie się). Kiedy zastanawiałem się jaką postać stworzyć na początek, nie do końca wiedziałem,
@Darnath:

gra nie zapewnia różnorodności w rozwiązywaniu konfliktów


Głupoty piszesz. Masz od groma opcji rozwiązania konfliktu, każdego questa można przejść na kilka sposobów (a niektóre mają zatrważającą liczbę opcji, dodano praktycznie każde racjonalne rozwiązanie), a wszystkich walk można uniknąć (jeśli gra się najemnikiem albo zabójcą to oczywiście wszystkich się nie da, bo na tym polega nasza praca). Nie znam innej gry, w której mielibyśmy tak wielką swobodę i tyle możliwości ukończenia
@Bethesda_sucks: Serio, pofatygowałbyś się i doczytał. Nie chodzi mi o ilość ścieżek; ale wiele zadań ma przypisany skrypt do konkretnych umiejętności (street/disguise, persuade/etiquette, critical strike/stealth); grając asaynem lub zabójcą non stop musisz wczytywać stan gry, bo rozstrzał tych umiejętności jest tak wielki i nieuzasadniony (fatalny design), do tego stopnia, że niektóre lokacje nie oferują nic w zamian, jeśli już wybrałeś ścieżkę typowego asasyna (nie wystarczą ci umiejętności bojowe, skradanie, krytyki, streetwise,