Wpis z mikrobloga

#rajdy24: Rajd Walii 2015 – Ogier wygrywa, Latvala wicemistrzem, Kubica trzeci na PS!
Rajdowe Mistrzostwa Świata, trzynasta runda

Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC), aktualni mistrzowie świata, wygrali finałową rundę cyklu – Wales Rally GB. Duet Volkswagen Motorsport był niepokonany na mokrych trasach szutrowej imprezy, którą wygrywają po raz trzeci z rzędu. – W porządku, wygrana tutaj jest najlepszym sposobem na zakończenie sezonu, ale nie ma dziś sensu świętować. Mamy inne rzeczy w naszej głowie (Ogier nawiązuje do ataków terrorystycznych w Paryżu; – przyp. red). To był trudny weekend.

W końcówce klasyfikacji generalnej rajdu znajdą się Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (Volkswagen Polo R WRC), którzy dwukrotnie korzystali z systemu Rally2. Dzięki wygranej na Power Stage (pokonali na nim Mikkelsena, +2,4s i Kubicę, +5,9s) zostają po raz trzeci (2010, 2014 i teraz) rajdowymi wicemistrzami świata. – Zaskakująco śliska końcówka, ale bez problemów. Było trudniej niż rano, dużo stojącej wody.

Drugie miejsce w zawodach wywalczyli Kris Meeke i Paul Nagle (+26,0s, Citroen DS3 WRC), dla których jest to drugi najlepszy wynik w sezonie (wygrali w Argentynie). – Czułem się dobrze podczas tego weekendu. Trudny rajd, ale naprawdę mi się podobało. Co w przyszłym roku? Mój ogród jest bardzo zarośnięty, muszę to naprawić… Poczekamy i zobaczymy. Andreas Mikkelsen i Ola Fløene (+36,2s, Volkswagen Polo R WRC) zajęli trzecie miejsce w rajdzie i drugi raz z rzędu staną na najniższym podium sezonu WRC. – Zawsze się staram! Tym razem jednak niezbyt mocno, chciałem dowieźć to podium. Patrzę na dobre wyniki tego roku, dużo razy staliśmy na podium, do tego pierwsza wygrana. Nie mogę doczekać się przyszłego roku.

Dani Sordo i Marc Martí uplasowali się na wysokiej, czwartej pozycji (+2:51,3s, Hyundai i20 WRC). – Nie jest źle. Rajd był naprawdę fajny. Osiągi samochodu również. Dobry wynik na zakończenie sezonu. Piąty wynik to Hayden Paddon i John Kennard (+3:00,5s, Hyundai i20 WRC), którzy zastąpili w pierwszym zespole Thierrego Neuville’a. Dla Belga nie był to udany rajd – najpierw urwał koło, a później zniszczył samochód, #!$%@?ąc. Wybór zatem wydaje się być trafiony. – To był ciężki weekend, ale mamy wynik, który chcieliśmy. Poprawialiśmy się przez wszystkie dni. Ogromne podziękowania dla zespołu. Teraz czekam na nowy samochód i nowego mnie – na rok 2016.

Miejsce szóste to pierwsza (i jedyna na mecie) z załóg M-Sport – Elfyn Evans i Daniel Barritt (+3:09,1s, Ford Fiesta RS WRC). – Koniec całkiem trudnego odcinka. Dużo wody. Cieszę się z mety. Nie mamy nowych informacji na temat przyszłego roku. Czy zrobiliśmy wystarczająco dużo? Kto wie… Włożyliśmy ogromny wysiłek w ten rok. Zdecydowanie nastąpił postęp i zrobiliśmy kolejny duży krok w ten weekend. Mads Østberg i Jonas Andersson ukończyli zawody na siódmej pozycji (+4:28,4s, Citroen DS3 WRC). – Po wczoraj było trochę więcej pracy niż wcześniej. Jestem zadowolony ponieważ zdobyliśmy punkty dla Citroena. Co w przyszłym roku? Nie mogę narazie nic zdradzić… W swoim drugim starcie w Walii (i pierwszym w WRC) ósme miejsce zajął Stéphane Lefebvre, pilotowany przez Stéphane Prévota (+5:38,4s, Citroen DS3 WRC). – Było bardzo trudno, ale to świetne doświadczenie. Jestem bardzo zadowolony z samochodu, jest fantastyczny. Nie mam pomysłu na przyszły rok w tym momencie. Mam nadzieję, że uda się kontynuować w najlepszym samochodzie.

Robert Kubica i Maciej Szczepaniak zajęli dziewiąte miejsce, powtarzając wynik z Rajdu Portugalii (+6:22,7s, Ford Fiesta RS WRC). Dodatkowo uzyskali jeden punkt na Power Stage, co pozwoli im zająć 12 miejsce w klasyfikacji sezonu – o cztery pozycje lepiej niż w roku ubiegłym. –Nie było zbyt dobrze, prawa tylna opona jest w bardzo słabym stanie. Bardzo ciężko. Jedną pozytywną rzeczą jest to, że dotarliśmy do mety. Chciałbym zrobić więcej w przyszłym roku, bo czuję, że poprawiłem się w tym sezonie. W porządku, nie zrobiliśmy dobrych wyników w drugiej połowie sezonu, ale mieliśmy dużo problemów technicznych. Wszyscy chcą mnie widzieć w WRC ale chyba nie do końca ci, którzy decydują. Wszyscy mówią, że powinniśmy być w fabrycznym zespole – u nas pracuje sześć osób na rajdzie, cztery osoby w domach, to niemożliwe aby rywalizować z fabrykami.

Pierwszą dziesiątkę zamknęli Lorenzo Bertelli i Lorenzo Granai (+8:05,0s, Ford Fiesta RS WRC). – Czysty rajd na koniec sezonu. Całkiem dobrze. Teraz musimy ochłonąć, porozmawiać z niektórymi osobami i w następny weekend zadecydujemy co robimy w przyszłym sezonie.

Finałowa runda Rajdowych Mistrzostw Świata pokazała przede wszystkim miejsce w szeregu innych zespołów. Po raz drugi z rzędu pełne podium klasyfikacji sezonowej zajmą załogi Volkswagena – Ogier zgromadził na swoim koncie 263 punkty, Latvala 183, Mikkelsen 171. Czwarte miejsce zajął Østberg (116), piąte Meeke (109). Szósty jest Neuville (90), siódmy Evans (89), ósmy Sordo (89). Paddon sklasyfikowany został na dziewiątej pozycji (84), a na dziesiątej Tänak (63). Jedenaste miejsce zajął Prokop (39), dwunaste wspomniany Kubica (11).

W klasyfikacji zespołów mistrzem (już pewnym przed Rajdem Walii) został Volkswagen Motorsport. Drugą pozycję utrzymał Citroen Racing, a na podium stanie jeszcze Hyundai Motorsport.

#rajdy #wrc #motoryzacja #kubica
gabrally - #rajdy24: Rajd Walii 2015 – Ogier wygrywa, Latvala wicemistrzem, Kubica tr...

źródło: comment_bh0ISEAibzIF2oz1tzyTjHNKwCNrORFu.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz