Wpis z mikrobloga

@fervi: Z tym sobie już poradziłem. Problem teraz mam taki, że symlink "unity" jest w "/usr/bin". I jak tam wejdę w terminalu i wpiszę normalnie "unity", to się uruchamia. Ale jak jestem gdzie indziej, nawet w nowym oknie i spróbuję go uruchomić jak każdy inny program, to okienko terminala na ułamek sekundy zmienia nazwę na "unity" i oprócz tego nic się nie dzieje. W dmenu też go nie widzi :/
@Mrodzi:
sudo bash
echo "cd /usr/bin" > /usr/bin/#!$%@?
echo "./unity" > /usr/bin/#!$%@?
chmod 777 /usr/bin/#!$%@?

I wpisz w terminalu #!$%@? - jak się uruchomi, to zrób do tego skrót ( ͡° ͜ʖ ͡°)

A jeśli możliwe, ogarnij inny silnik (jak chcesz wiedzieć dlaczego - napisz)
@fervi: Teraz to już całkiem zgłupiałem: "unity" działa tylko w folderze "/usr/bin", "#!$%@?" działa wszędzie w terminalu, ale zrobiłem jeszcze twardego linka "unity3d", który też niby działa wszędzie, tylko wywala błąd "error while loading shared libraries: libfreeimage.so.3:"

To ostatnie pewnie jest związane z tym, że mam 64 bitowego archa, ale w takim razie czemu unity i #!$%@? działają?
@Mrodzi: Wygląda na to, że goście źle napisali skrypty / programy.
Unity działa tylko w /usr/bin, #!$%@? robi w zasadzie coś takiego: przechodzi do /usr/bin i uruchamia unity

error while loading shared libraries: libfreeimage.so.3:"
Z jakiegoś powodu nie wczytuje tej biblioteki (główną przyczyną jest jej brak) - wklej to co dalej wyświetla
@Mrodzi: Nie masz albo libfreeimage3 albo libfreeimage3:i386 (jeśli apka jest 32-bitowa)
sudo apt-get -y install libfreeimage3 libfreeimage3:i386

I spróbuj wtedy
@fervi: mam archa, ale zainstalowanie freeimage pomogło. Teraz niema libTextureConverter.so. Chyba dam sobie spokój z tym unity i spróbuję jakiegoś godota, czy w ogóle sfml...

A w ogóle, to wspominałeś, żebym ogarnął właśnie jakiś inny silnik. To co takiego jest z tym unity nie tak (oprócz tego, że mi nie działa)?
@Mrodzi: Unity jest silnikiem zamkniętym. Jeśli wybierzesz Godot, Cube 2 (czy inny) to jak kiedyś stwierdzisz - zarobiłem na grze dużo, ale jest już stara - bierzcie ją za free - to są bardzo duże szanse, że ta gra będzie w Debianie, Ubuntu i innych systemach.

A takowe gry bazujące na Unity nie będą nigdy. Więc jak będziesz dawał stare gry - będą mogły cieszyć oko większej ilości graczy. (I może
@fervi: Mhm... to w takim razie spróbuję Godota. Bo pierwszą grę chciałem zrobić w jakimś gotowym silniku, nie pisząc wszystkiego od zera, żeby widzieć w miarę szybko efekty i się nie zniechęcić. I akurat w tym samym czasie wyszedł Unity na Linuksa.

I dzięki za pomoc :)
@fervi: Raczej poradziłbym sobie nawet z napisaniem gry w SFML, chociaż pewnie by mi to trochę zajęło. Problem jest taki, że jeśli bym miał zacząć od SFMLa, to bym się pewnie zniechęcił, przez mój słomiany zapał. Dlatego chciałem coś, gdzie mam jednak ten interfejs graficzny i np. obiekty mogę sobie poprzeciągać na mapę zamiast pisać wszystko. :)