Wpis z mikrobloga

Będę jechać TRZECIA nic z rzędu. Stoję od 9, a start o północy, ale kto normalny wyspi się w dzien. Żeby nie było, że same #gorzkiezale to będzie #ciekawostka.
To jest wajcha od biegów w Manie.
Przelacznik na dole służy zmianie z 'dolnej' skrzyni na 'górna'. Czyli rusza się z małej, a potem przełącza na górną. Po przelaczeniu w miejscu 1. biegu jest 5, 2-6, 3-7,4-8.
Mniejszy przycisk jest od półbiegów. W efekcie każdy bieg występuje jako np. cała piątka i pół piątki.
Okrągły przycisk to manowski wynalazek nazywając się Comfort Shift. Działa jak pedal sprzęgła, wiec nie trzeba używać nogi żeby zmienić bieg. Tylko ruszać trzeba 'z nogi' :p w praktyce wielu kierowców i tak woli nie używać tego przycisku bo zmiana biegów nogą doświadczone u kierowcy wychodzi szybciej :)
Całość może dość skomplikowanie wygląda, ale przy odrobinie wprawy okazuje się banalnie prosta w obsłudze, tym bardziej, że nie używa się wszystkich qbiegów.
Start na płaskim odbywa się z 3, z pusta naczepa nawet z 4. 1 i 2 służą do ruszania pod górkę i to z ładunkiem. Gdy już ruszy się to potem 5, małe 6, duże 6, małe 7, duże 7, małe 8, duże 8 i juz po kilku kilometrach lecimy 89 km/h. Gdy towar jest lekki lub 'start z górki' to małe 6 i rzadko małe 7 tez uda się pominąć :)
Pobierz absoladoo - Będę jechać TRZECIA nic z rzędu. Stoję od 9, a start o północy, ale kto n...
źródło: comment_UbPmX0XrPeiss9BPoTuujF3KOLtjbDBt.jpg
  • 24
@absoladoo: Fajna sprawa. Napisz coś na temat spania w dzień - parę razy widziałem na parkingach po trasie stojące ciężarówki z roletami w oknach - sprawdza się to? czy raczej nie ma szans na półmrok/ciemność? Sprawdzałeś stopery do uszu i nakładkę na oczy taką jak w starodawnych filmach o jegomościach w szlafmycach i długich koszulach? Czy raczej nie ma szans na "odcięcie się" od świata zewnętrznego z obawy o ładunek?
@neverest: nawet bez dodatkowych bajerów mam absolutna ciemność w kabinie, chyba że uchylę szyberdach :) zwyczajnie zegar biologiczny nie ogarnia i nie mogę spać. Hałas przejeżdżających ciężarówek nie przeszkadza, po jakimś czasie staje się niezauważalny. A obawy o ładunek w dzień nie ma żadnej, ale w Calais nie byłem i się nie wybieram :)
@Johny_Gitarzysta69: nie wiem czy rozumiem pytanie :p jak juz rusze z 3 lub 4 to potem zaczynam używać półbiegów. Czyli potem, jak juz pisałem, małe 5, duże 5, małe 6, duże 6 itd. Gdybym leciał na samych górnych to z ciężkim ładunkiem rozpędzalbym się pół dnia i dusił silnik tak, że plomby z zębów wypadają :)