Wpis z mikrobloga

#usability #proline

Kupuję sobie coś na proline.pl, dodałem do koszyka, założyłem konto, złożyłem zamówienie. Dostałem numer zamówienia, który mam podać w tytule przelewu. A gdzie jest numer konta na które mam przelać kasę?!

W innych sklepach od razu przekierowuje do banku. Tu nie dość, że sam muszę zrobić przelew, to jeszcze nie ma numeru konta w widocznym miejscu. Jeszcze chwila i już mam ochotę kupić gdzie indziej...
  • 9
  • Odpowiedz
@barani_leb: o to chodzi, że ma być dla idiotów. Jak kupuję coś w sklepie (wydaję kasę), to chcę to zrobić szybko i przyjemnie. Jako w innych sklepach nie mam problemu z tym, że traktują mnie jak idiotę.

Podstawy projektowania aplikacji, usability... Ktoś o tym chyba nie słyszał.
  • Odpowiedz
@zakowskijan72: No dobra jest w menu: Informacje -> Bank - numer konta. Ale nie chce mi się szukać w każdym sklepie zakładki do numeru konta. Po zamówieniu powinni mi to od razu pokazać. Ciężko wstawić link na stronę wyświetlaną po zamówieniu?
  • Odpowiedz
@gregoryk55: tego oczekiwałem i się zawiodłem. Przyzwyczaiły do tego nas inne sklepy (i nie tylko, wszystkie systemy).

Szczególnie jeśli to oni chcą, żebym ja wydał u nich pieniądze. W sklepach internetowych kupują też ludzie, którzy nie są obyci z komputerami (używają go jedynie do Allegro i czytania wp.pl).

Musiałem pilnie kupić jedną rzecz. Nie bardzo mam czas, ale wiedziałem, że załatwię to szybko (na doświadczeniu z innymi sklepami). Zajęło mi to
  • Odpowiedz