Wpis z mikrobloga

#wojsko #wojskopolskie #mon #polska #truestory

Byłem dzisiaj w swoim WKU dowiedzieć się odnośnie tych słynnych nowych szkoleń dla cywilów. Chciałem iść ale widzę że ta cała głośna akcja szkolenia cywili to pic na wodę.

Ale po kolei. Po krótkiej rozmowie z ochroniarzem i wydaniem przepustki na obiekt, zostałem zaprowadzony do pokoju gdzie podobno miały odbywać się zapisy do służby. Po zweryfikowaniu że ja to ja i sprawdzeniu mojej kategorii wojskowej zaczęliśmy sobie rozmawiać na interesujący mnie temat.

Generalnie pani powiedziała mi, że z jej punktu widzenia nic się nie zmieniło i że jeśli chcę, to mogę iść do służby przygotowawczej bo nie odbyłem szkolenia wojskowego (ale nie na oficera bo jestem inżynierem a nie magistrem). Powiedziałem więc, że z tego co wiem to w innych miastach też nie wiedzą za bardzo o tych szkoleniach więc wyjaśniłem że to szkolenie dla cywili i że jest to podobno na trochę innych zasadach. No i pani była przygotowana bo miała wydrukowany artykuł z jakiejś strony internetowej na temat tych szkoleń i stwierdziła, że po przeczytaniu go to ona nie wnioskuje żeby to były jakieś nowe szkolenia, tylko jest to kontynuacja normalnych szkoleń dla ochotników prowadzona od roku 2010. Niemniej jednak spisała moje dane i powiedziała, że gdyby coś się zmieniło to mnie poinformuje ale na dzień dzisiejszy nie ma żadnych zmian w trybie szkoleń. Co więcej, nawet gdybym chciał odbyć służbę przygotowawczą już dzisiaj (tą pierwotną formę) to nie za bardzo da radę bo są 3 tury w roku i na tą już nie ma wolnych miejsc. Ale zawsze mogę złożyć podanie o takie szkolenie (mówimy ciągle o trybie pierwotnym a nie żadnym nowym) i czekać.