Wpis z mikrobloga

jechałem pierwszy raz Pendolino. Czy ktoś zwrócił uwagę na komunikat puszczany w trakcie jazdy? "Szanowni państwo, właśnie osiągnęliśmy prędkość 200 km/h. PKP Intercity jest pierwszym przewoźnikiem w rejonie Europy Środkowej, którego pociągi jeżdżą z taką prędkością. Życzymy państwu przyjemnej podróży na pokładzie Expressu Intercity Premium"

Z tego co wiem to Niemcy kwalifikują się do Europy Środkowej, a to jest mapka zz wiki z prędkościami kolei w Niemczech na poszczególnych odcinkach:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Deutsche_Bahn#mediaviewer/File:ICE_Network.png

#pendolino #pkp #intercity #pociagi
  • 8
@marek22: podejrzewam że sporo osób już się wypowiadało, ale ode mnie:
+ czysto, wręcz pachnąco (mam nadzieję że to się utrzyma dłużej)
+ cicho w trakcie jazdy
+ stoły (widziałem rodzinę grającą w monopoly)
+ przejścia pomiędzy wagonami (tunele)
+ majestatyczny wygląd na stacji
+ ciche hamowanie na stacji (nie zagłusza komunikatów na dworcu)

- Chopin na wejściu
- niepotrzebne komunikaty (ten o którym pisałem + "Proszę Państwa chciałbym poinformować że
@maurocantoro: Żadnej trasy w Polsce nie projekrowało się pod duże prędkości niestety. To jest tak że im mniejszy promień łuku i wieksza prędkość tym bardziej "czuc zakrety'. I mogę powiedzieć że od przyszlego limitu chcą podniesc "dopuszczalbe przyspieszenie odsrodkowe" w pociągach EIP aby podnieść prędkość czyli "czucie zakretow" będzie jeszcze większe.
@Ziner: Może wyraziłem się nieprecyzyjnie. CMK była zaprojektowana jako linia do przewozów towarowych, jednak jej parametry umożliwiają dzisiaj zmianę kwalifikacji tej linii na szybką linię do przewozów pasażersskich. Ale uwierz mi, pracowałem na tej linii i moim zdaniem do KDP jej dużo brakuje.
@jasamek: No bardzo dużo jej brakuje - SRK, nawierzchnia, przejazdy, obiekty inżynieryjne. Ale jednak została wykonana w taki sposób (mam na myśli przebieg, profil), aby w przyszłości móc ją użytkować jako linie dużych prędkości.
Też w sumie zdarzało mi się na niej pracować ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Ziner: No to witam kolegę z branży, w takim razie nie warto się kłócić:)
Z ciekawostek mogę powiedzieć, że na sporej długości CMK nie ma przekładek pod szyną i szyna leży na samych podkładach - jak na "modelową" linię na 200 km/h to moim zdaniem nniedopuszczalne.