Polacy nie gęsi, swoje gry na Androida mają... czy jakoś tak ;)
Chciałbym Wam dzisiaj pokazać coś, przy czym spędziłem olbrzymią ilość czasu, wypiłem hektolitry kawy i przytyłem o kilka((naście)dziesiąt) pizz, czyli efekt mojej ponad rocznej pracy - darmową grę
Motocross Rider na Androida, którą w większości stworzyłem samodzielnie.
Gra jest silnie inspirowana Elastomanią (bardziej) i Hill Climb Racing (mniej), co na pewno widać ;)
Co wykonałem w 100% samodzielnie, to kod (nie licząc silnika).
Co zrobiłem nie ja, to:
- udźwiękowienie - większość dźwięków pochodzi z freesound.org, muzykę natomiast, do zastosowań komercyjnych, kupiłem na productiontrax.com
- grafika - część jest kupiona na istockphoto.com, część pochodzi z openclipart.org, ale największą część wykonała moja dziewczyna
- silnik - użyłem darmowego AndEngine
Jeśli chodzi o narzędzia, to prezentuje się to tak:
- komputer - Mac Mini 2011
- IDE - Eclipse z wtyczką ADT od Google
- PhysicsEditor - do łatwego tworzenia brył fizycznych
- TexturePacker - do pakowania tekstur
- Tiled - do tworzenia map tmx (ogólnie można powiedzieć, że do tworzenia leveli)
- Pixelmator i iDraw - do grafik
- Audacity - do przekonwertowania dźwięków do słabszej jakości ;)
Gra jest oczywiście dostępna ZA DARMO, nie ma w niej bannerów reklamowych, za to co jakiś czas w grze wyświetla się reklama z darmową aplikacją do ściągnięcia, za co dostaje się wirtualne monety do wykorzystania w grze (na razie 2 motory i 2 światy, niedługo na pewno dodam coś więcej). Przyznaję, że gra nie jest jeszcze zbyt dobrze zoptymalizowana i na pewno wystąpią w niej jakieś błędy, ale nie jestem w stanie tego sprawdzić w inny sposób, niż wypuścić ją w świat.
Link do ściągnięcia Motocross Rider w Google Play
Jestem jak najbardziej otwarty do dyskusji i hejtów wszelakich, pytajcie o co chcecie, chętnie pomogę ;)
Jeśli ktoś z Was chce być w miarę na bieżąco z tym, co robię, to postęp swoich prac pokazuję zazwyczaj na
fanpage'u na Facebooku - zapraszam.
Wykopującym dziękuję za wsparcie - to jest NAPRAWDĘ ważne we wszelakich projektach niezależnych!
Parę grafik na koniec:
Struktura mojego spaghetti code
PhysicsEditor
TexturePacker
Tiled
No i miłego grania ;) Zimy nikt nie przejdzie, jest za trudna :P
Komentarze (238)
najlepsze
Samsung Galaxy S+ , 2.3.3, wywala przy wybraniu czegokolwiek z menu :(
Przy takich grach wirtualne przyciski nie są za wygodne. W dodatku ciut ich stylistyka mało przyjemna. Dużo lepiej było by zrobić sterowanie np. prawa strona ekranu prawo, lewa to lewo, i gesty zamiast funkcyjnych np. swapnięcie w górę i w dół lub w bok. Gra wygląda wtedy o wile estetyczniej na dotykowych ekranach oraz przyjemnie się gra.
Trzymam kciuki za kolejne
TWOJA LOKALIZACJA
PRZYBLIŻONA LOKALIZACJA (NA PODSTAWIE SIECI)
Pozwala aplikacji na określenie przybliżonej lokalizacji. Jest ona odczytywana z usług lokalizacyjnych wykorzystujących źródła lokalizacji sieciowej, takie jak wieże sieci komórkowych i sieci Wi-Fi. Te usługi lokalizacyjne muszą być włączone i dostępne na urządzeniu, by aplikacja mogła z nich korzystać. Gdy to uprawnienie jest aktywne, aplikacje mogą określać Twoje przybliżone położenie.
POŁĄCZENIA TELEFONICZNE
ODCZYTYWANIE STANU I INFORMACJI O TELEFONIE
Pozwala aplikacji
- lokalizacja i odczytywanie stanu telefonu do Flurry - programu do statysyk różnorakich (czas gry, ile razy odpalana, jaki sprzęt, jaka wersja systemu, jaki kraj, raporty błędów)
- połączenia sieciowe - dostęp do Internetu (osiągnięcia, tabele wyników online, reklamy)
Połączenia telefoniczne? Chyba jakoś nie do końca dobrze przetłumaczone w polskiej wersji Androida, nie używam czegoś takiego, mam tylko włączone te:
<uses-permission android:name="android.permission.INTERNET" />
<uses-permission android:name="android.permission.READPHONESTATE"/>
<uses-permission android:name="android.permission.ACCESSCOARSE