@Genezyp: hej, opony na twardym, kamieniach bardzo mocno się niszczą ledwo odcinek przejeżdżamy cały, ale po piasku bez problemu 2 dni. musimy przez cały Dakar używać jednego bieżnika więc opona jest bardzo uniwersalna
[AMA] Kuba Przygoński, zdobywca Pucharu Świata w Rajdach Cross-Country
Cześć, tu ponownie Kuba Przygoński - kierowca rajdowy i driftingowy, 12-krotny uczestnik Rajdu Dakar, gdzie zająłem dwukrotnie 4. miejsce za kierownicą auta, zdobywca Pucharu Świata w Rajdach Cross-Country, 5-krotny Mistrz Polski w driftingu. Zapraszam do zadawania pytań!
z- 194
- #
- #
- #
- #
- #
- #
1. Ścigam się 24 lata, więc zaczęło się za młodu jako pasja/hobby (wtedy ściganie na motocyklach). Generalnie uważam, że sport jako uzupełnienie wolnego czasu jest super, więc polecam każdemu młodemu człowiekowi.
2. Tak, to bardzo trudne zawody (są długie, w trudnym terenie, wszystko dzieje się w ramach jednego startu, a nie jak w innych dyscyplinach, w cyklach). Wszystko musi zagrać, bo jest tylko jedna szansa.
Najpierw kwestia wieku - zakładam, że jesteś młody. Na pewno trzeba zacząć się ścigać w Mistrzostwach Polski, a Dakar dopiero później. Bez doświadczenia nie zostaniesz dopuszczony, a nawet jeśli, to będzie to zmarnowana szansa. Myślę, że potrzeba ok. 4 lat treningu na quadzie lub motocyklu, żeby próbować ukończyć Dakar.
2. Jak jestem na zawodach czy na torze to tak.
Motocykle robią wszystko prędzej niż ja i na przykład z motocyklistami w ogóle się nie widzę. Biwak ma wielkość kilku kilometrów, jest ogromny, oszczędzając energię i czas nikt nie chce iść do kogoś żeby pogadać. Samochody jadą jako drugie i rajd zamykają ciężarówki, które startują na końcu.
2. Okoń.
3. Brak torów.
4. Nie pamiętam wszystkich snów.
5. Lubię.