Cześć,
Chciałbym podzielić się z Wami "wrażeniami" po zakupie nowej konsoli w sklepie RTV EURO AGD oraz przestrzec przed zakupem. Pamiętajcie, że macie swoje prawa i jeśli nawet zauważycie lekkie pęknięcie na opakowaniu zgłaszajcie reklamację: w sklepie, u kuriera oraz w UOKIK jeśli sklep odmawia reklamacji.
Na przełomie lipca oraz sierpnia wiele sklepów korzystało z obniżki Sony i sprzedawało konsolę PS5 po obniżonej cenie ok 2400 zł. 3 sierpnia próbowałem zakupić zestaw PS5 + słuchawki w dobrej cenie, ku mojemu zaskoczeniu na drugi dzień dopiero dostałem odmowę - brak towaru na stanie. No nic próbuję dalej i 4 sierpnia zakupiłem już zwykły zestaw PS5 + a słuchawki dobrałem osobno. Zakup na raty 0% - dostałem informację o zaakceptowaniu mojej oferty ze strony sklepu i banku, dostawa planowana na poniedziałek 7 sierpnia.
7 Sierpien - dostaje rano SMS, ze zjawi się kurier DPD. Na dworze ulewa, kurier nie dzwoni do domu ani na mój telefon, idę wynieść śmieci a tam przed drzwiami ukazują mi się dwie przesyłki przed drzwiami, na mokrych płytkach przy schodach. Kuriera brak, przyniósł i poszedł. Przy otwarciu wykonuję oczywiście dokumentując wszystko. Paczka ze słuchawkami w nienaruszonym stanie, a paczka z konsolą w takim stanie jakby magazynierzy sklepu RTV grali nią w "paczka parzy". Uszkodzone opakowania zewnętrzne, podarte. W środku opakowanie wewnętrzne również podarte. Opakowanie fabryczne jest USZKODZONE, towar jest niezgodny z umową. Natychmiast zadzwoniłem na infolinię sklepu i zgłosiłem reklamację na stronie sklepu. Jako, że na stronie sklepu nie ma wybrania opcji uszkodzenia przesyłki tylko samej konsoli zaznaczyłem tą opcję, a konsola była niewyjmowana z pudełka. Żądałem wymiany całej konsoli, obawiając się, że konsola może mieć ukryte wady, skoro dotarła w tam złym stanie. To w końcu elektronika i nawet lekkie walnięcie czy upadek z małej wysokości mogą mieć wpływ na układy scalone wewnątrz produktu. Obawiając się tego, że konsola może swe wady uwidocznić np po okresie gwarancji oraz tego, że po prostu ciężko będzie ją potem odsprzedać z rozwalonym opakowaniem fabrycznym.
Sklep odmawia reklamacji, twierdząc, że wada jest nieistotna, proponuje 80 zł w ramach zadośćuczynienia( xD ). Z mojej strony to wygląda na śmianie się klientowi w twarz, który kupował u nich PS4 8 lat temu oraz najnowszy telewizor + wiele innych urządzeń(z profilu klienta sklepu). Dodatkowo, kupując w tym sklepie możecie kupić towar: a) nowy b) z wystawy c) po zwrocie z uszkodzonym opakowaniem, co wydaje mi się, że w tej sytuacji sklep zastosował i wcisnął mi towar już wcześniej uszkodzony, skoro słuchawki są w nienaruszonym stanie, a czarna folia na konsoli była bez jakichkolwiek śladów zadrapań czy przecięć. Odbyłem również rozmowę z UOKIK, i Pani zaproponowała zwrot towaru i rozwiązanie umowy, ale dla mnie jest to nieopłacalne, skoro cena konsoli wzrosła o 200-300 zł.
Reasumując, sklep RTV EURO AGD ma gdzieś klientów i wciska uszkodzony towar, niezgodny z umową. Czy ktoś z Was spotkał się z podobną sytuacją?
Zdjęcia:
https://postimg.cc/gallery/kBJt1qt
https://postimg.cc/gallery/69nZGQv
Komentarze (14)
najlepsze
Szkoda że od razu nie dzwoniłeś do dpd i nie
@gomjeden: Chłop trafił promocje i kupił taniej niż w innych sklepach dlatego nie chce zwrócić "uszkodzonego" towaru do czego ma prawo i nikt mu tego nie zabrania, płacze o uszkodzone pudełko, sklep chciał mu zwrócić 80zł za to pudełko ale ten chyba liczy, że oddadzą mu pół wartości konsoli.
A argument o stałym kliencie, który kupił 8 lat temu poprzednią generację oraz telewizor i jakiś pomniejszy stuff traktuję w kategoriach żartu ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
Miałem tak kilka razy z kurierem tej firmy. Pisałem reklamacje na sposób doręczenia. Kurier został "pouczony". I nic się nie zmieniło. Kurierzy to rak.